Avatar billede mudiiiii Nybegynder
13. marts 2012 - 17:03 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Støjsvag og kølig gamer bærbar??

Ja, overskriften siger sig selv!

Håber virkelig i kan hjælpe mig!!

Ingen begrænsninger!
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 18:00 #2
Maxpris?

Hvilke spil?
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
13. marts 2012 - 23:53 #3
#1 Tak for dine forslag. Har læst nogle anmeldelser omkring Vision bærbare der bliver varme og larmer. Så er utryg ved deres bærbare, selvom der er gode dele i. :)

#2 Ingen maxpris, hvis kravende opfyldes, dvs. en yderst støjsvag maskine. Spil som Crysis, BF3, Civilization etc. :)
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 08:33 #4
Støj er jo meget individuel for person til person og hvad folk mener med det.
F.eks er en MM-Vision meget støjene i forhold til en Mac Air da den ikke har aktiv køling.

Tillige kan jeg sige, at MM-vIsion maskinerne IKKE bliver mere varme og støjene end alle andre maskiner.
ALLE bærebare maskiner "støjer" når de bliver presset i den slags spil og så køre alle bærebare maskiner med fuld blæserkraft.
Det er bl.a derfor at når bærebare maskiner skal køle fuldt, helst skal køre på 220V drift eller have maksimal ydelse i strømstyring
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
14. marts 2012 - 09:57 #5
Altså jeg regner ikke med at have en bærbar der støjer mere end en MacBook .. Men ville du så anbefale mig en MacBook selvom jeg er en pc bruger ? Det er et stort skift for mig.
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2012 - 10:00 #6
MacBook og gaming=NOGO!
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
14. marts 2012 - 10:48 #7
#6 havde ellers fået og vide at Mac er de mest spildygtige? Hvor man installeret Windows på el. lign?  Nu har jeg ikke selv haft en mac eller prøvet at spille i Windows på en Mac, men har en ide om at spillene ikke vil kunne trække helt fordi der ikke bliver brugt alle Mac'ens ressourcer?
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2012 - 11:24 #8
BF 3 på en Mac er en dårlig idé! Mac har elendige integrerede grafikkort ;)
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 16:30 #9
Fordi jeg nævner Macbook Air, er netop fordi de har integreret grafikkort og INGEN aktive blæsere.
Men derimod så har Macbook Pro både integreret og dedikeret grafikkort som Intel HD Graphics 3000 /AMD Radeon HD 6770M
Men de er SLET IKKE beregnet til spil i den lidt tungere klasse, men spil som FIFA 12 og den slags er ganske OK på en MBP
MEN også når den spiller, så vil den bruge blæser til at køle med og det giver selvfølgelig også støj/larm som en MM-vision maskine
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 16:36 #10
Fordi jeg nævner Macbook Air, er netop fordi de har integret grafikkort og passiv køling UDEN blæsere.

Men Macbook Pro fåes både med integret og dedikeret grafikkort, nemlig et Intel HD Graphics 3000 og et AMD Radeon HD 6770M.
Men MBP er slet ikke til brug i den lidt tungere spil kategori, men spil som f.eks FIFA 12 kan den sagtens køre.
Men også MBP vil larme/støje, da den i spil vil blive varm og så vil dens blæsere også køre på fuld kraft.
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 16:37 #11
hmm, første indlæg var væk og blev ikke vist, så skrev igen :-)
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 16:47 #12
Men når du har "kassen" og der ingen smalle steder er, så kan du jo kigge på Alienware med 2 grafikkort i SLI
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1803&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&model_id=alienware-m18x
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 16:48 #13
og glemte ATI 6990M i crossfire som er det bedste
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
14. marts 2012 - 17:37 #14
Altså nu har jeg siddet og tænkt over det om hvor meget jeg egentlig spiller, så kom jeg frem til at jeg ikke spiller så særlig meget. Så store krav er der nu heller ikke, men den skal kunne trække nogle nyere spil, som BF3 eller video redigerings programmer i HD osv.

jeg overvejet denne maskine:

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N53SN-S1330V-15.6-2295068.html&utm_source=edbpriser

Fortæl mig hvad i synes? tror i det er en maskine der støjer meget? .. har i erfaring med den maskine?
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2012 - 17:43 #15
Så store krav er der nu heller ikke, men den skal kunne trække nogle nyere spil, som BF3
BF3 er nok det spil der kræver allermest maskinkraft. Så Det du skriver hænger på ingen måde sammen. Den du linker til vil ikke kunne trække det ordentligt.
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 17:48 #16
Den "støjer" ved belastning på samme niveau som f.eks MM -vision og andremaskiner, da blæsere vil køre op i hastighed for at holde temp nede.

Med den maskine du linker til i #14, så kan du IKKE køre BF3 i mere end i laveste settings.
Den kan med det grafikkort kun lige køre Battlefield: Bad Company 2 i medium settings
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-550M.42264.0.html
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
14. marts 2012 - 18:36 #17
Jeg opgiver snart. Jeg vil bare have en maskine som kan klare photoshop, videoredigeringsprogrammer (Pinnacle) osv. og som ikke bliver forvandlet til en støvsuger bare fordi man ser en HD video på den i fuld skærm. Den må gerne kunne køre de nyeste spil, men behøver ikke i ultra high settings, bare på en acceptabelt niveau. Prioritet 1: Støjsvag Prioritet 2: Ydeevne (HD Videoer).

Jeg tænker heletiden på en Macbook.. Ved ikke hvorfor? :D  Mon det bliver sådan en?
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2012 - 18:43 #18
Der er ingen støjsvage computere der kan trække BF3. Dog ka de godt være støjsvage når du bare IKKE kører BF3. Der er da meget få computere der støjer så du ser film eller surfer på nettet.
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 18:54 #19
Der er mange støjsvage bærebare, bare IKKE når der spillis spil på dem eller store 3D opgaver som kræver hhv. grafikkkraft og Cpu kraft - her gælder det om at holde temp. ned og derfor kører blæserne.

Men en ting du skal lægge mærke til på bærebare er, at jo større kølleribberne/luft ind/udblæsningen er på dem, jo mindre støjer de. Jo mindre kølleribber osv. der er, jo mere luft skal "presses" ud af eft lille hul og det giver modstand og dermed mere støj.

Se f.eks på Alienware og Asus gamer maskinerne, der er næste jetjager huller til udblæsning
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
17. marts 2012 - 14:39 #20
Jeg har fundet en rigtig god måde at tjekke støjniveauer på.

En hjemmeside som hedder www.notebookcheck.net er en rigtig god hjemmeside hvor de interne reviews viser hvor meget støj der udgives, og hvor meget varme de udvikler, nærmest for alle computere.

Men haverslev, tror du har nogenlunde ret. :)
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2012 - 16:41 #21
Kender og bruge den hjemmeside meget, især når det gælder de bærebares grafikkort ydelse osv.
Se blot idlæg #16 heri spørgsmålet :-)
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
21. januar 2013 - 16:55 #22
Svar