Avatar billede kasperk2005 Praktikant
14. marts 2012 - 10:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Design laptop

Hej,

Jeg skal købe en ny laptop.

Det er til hverdagsbrug: internet, office + ikke grafiktunge spil. Designet er vigtigt for mig, og så ellers bare fornuftigt ram + harddisk på +200 gb.

Har I nogle ideer til laptops der opfylder ovenstående? Jeg synes Asus Zenbook UX31E er rigtig flot, så noget tilsvarende i design.

Jeg vil bruge omkring 10.000.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
14. marts 2012 - 13:32 #1
Hej

Asus Zenbook kan klart anbefales, jeg har en til arbejds brug, og det kører super godt. Den er i sagens natur meget mobil, og kan køre rigitg længe på batteriet alt afhængig af hvad du laver natrligvis.
Avatar billede BaZo Nybegynder
14. marts 2012 - 16:43 #2
Hej!

Jeg kan anbefale den her:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/558766/ASUS-N73SV.html
Som virker meget godt, men samtidig også har et stilfuldt design :)...
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
14. marts 2012 - 20:48 #4
Bazo:

Det er helt sikkert også en lækker labtop, jeg har selv en N53 til privat brug, hvor jeg dog har skiftet harddisken ud med en OCZ Vertex 3, hvilket giver noget mere hastighed, men hvis der er ikke er behov for super grafik, men gerne en god batteri tid, så er Zenbook et klart bedre valg.

Hverslev: Den Acer du henviser til er da sikkert også okay, men den slår ikke Asus Zenbook i performance. Der er en hybrid disk i, hvor der i Zenbook er en rigtig Sata 6 SSD disk, samt en i7 cpu.
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 20:54 #5
#4 - Hvem siger at den skal SLÅ Asus Zeenbook ??

Der spørges til følgende:
Designet er vigtigt for mig, og så ellers bare fornuftigt ram + harddisk på +200 gb.

Har I nogle ideer til laptops der opfylder ovenstående?

Såå hvis du pastår at den IKKE opfylder disse, samt er billig og har et godt design, så ved jeg ikke lige :-)
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
14. marts 2012 - 21:06 #6
Det er da selvfølgelig rigtig nok, men hvis manden vil bruge 10.000,- på det, hvorfor så ikke tage det bedste til den pris??

Det var skam ikke ment som nogen kritik af dit forslag :-)
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 21:18 #7
Han har jo selv set på Asus Zenbook og ved hvad den indeholder osv og ved sikkert også at den koster ca. 9900 kr. med 256Gb SSD

Med de arb. ogpaver han nævner, så kan den Acer S3 nemt klare dette med en I5 og samme grafik - eneste bedre forskel er, at Asus har SSD og ikke nogen hybrid med roterende disk.
Om der er 2 eller 4 kernet CPU til de opgaver er sådan set uden betydning. Begge er tillige på 13,3"
Og spørgeren spare tillige minimum 4000 kr. :-)