Avatar billede DanielY Nybegynder
19. marts 2012 - 21:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min laptop bliver hurtigt varm

Hej!
Jeg har et problem eller tror at jeg har.
Ved ikke hvad den normale temperatur er for en laptop men ikke efter særlig lang i ingame i LoL siger min 70-80 grader. men når jeg går ud af det, falder den ned til 50.
Er der noget jeg kan gøre ved det?
Jeg har en Alienware mx11.
Jeg håber nogen kan hjælpe. på forhånd tak!
- Daniel Yang.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 22:07 #1
Du kan købe en blæser og sætte under, nærmere betegnet sådan en her:

http://www.proshop.dk/Koeling-og-blaeser/DELTACO-Notebookstoette-op-til-15-2170561.html

(Dog skal du sørge for at tjekke at skærmen er på størrelse med det den understøtter, følgende er op til 15,6)
Avatar billede kentora Nybegynder
19. marts 2012 - 22:28 #2
Hejsa. Jeg går ud fra at du har valgt den med i7, da det er den eneste der har turboboos, ud fra hvad jeg lige kunne se.

Blæsere i bærbare er slet ikke lige så effektive som dem i stationære, og har generelt meget sværere ved at komme af med varmen.

Selv har jeg en bærbar med en lidt større i7, og min computer kommer  nemt op på 95 grader, når jeg har brugt den i et par timer.

Der sker dog ikke noget, da procesoren skulle kunne tåle 110 eller 120 grader. :)

Som blueeyez siger, så kan du skaffe dig en blæser til at sætte under den, hvis det irriterer dig meget at den bliver så varm. :)
Avatar billede DanielY Nybegynder
20. marts 2012 - 09:27 #3
Jeg har allerede en blæser. man tak.
jo, det er en i7 jeg har.
og tusinde tak, vidste nemlig ikke hvor meget varme den kunne tåle, så jeg blev lidt nervøs. :)
Avatar billede kentora Nybegynder
20. marts 2012 - 10:16 #4
Jeg vil godt lige komme med en rettelse til min kommentar:

Din CPU har en Thermal Junction MAX på 100 grader. Det er her den lukker ned. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2012 - 15:49 #5
#3 Du er meget velkommen til enten at godkende eller bede om svar så tråden kan lukkes helt :)