Avatar billede klud Praktikant
20. marts 2012 - 12:23 Der er 6 kommentarer

Startside til trådløst internet

Hej med jer.

Jeg har netop købt Skyline internet til sommerhuset.

Da sommerhuset fra tid til anden bliver lejet ud til Tyskere vil jeg jo have lidt betaling for det.

Jeg ser 2 muligheder.

1. Jeg laver en gammeldagsløsning - et styk printet a4 hvor mit nr. står på - send en sms og få koden.

2. Når man hopper på det trådløse net, mødes man af en side hvor man bliver præsenteret for oplysninger på hvordan og hvorledes man kan få det åbnet - altså a4 papiret blot elektronisk.
Og det sjove naboen kan også se det/tilmelde - og betale til mig.

Håber det giver mening.

Er der iøvrigt nogle der har erfaring med Skyline - kan jeg skifte password online.''

Mvh

Kluden
Avatar billede Blueeyez Mester
20. marts 2012 - 13:03 #1
Det du får fra skyline skulle gerne være en router? så i den kan du ændre koden (Kender nogen der har det og sådan foregår det ved dem)

Jeg vil dog anbefale dig at når nogen lejer sommerhuset at du så spørger om de vil have internet eller ej... Hvis ikke så skal du jo bare undlade at give dem koden.. (Husk dog at routeren skal stå et "sikkert" sted... Man kan jo koble på den via lan kabel bl.a. og derved omgå koden.. (Hvis ikke jeg er helt forkert på den)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2012 - 19:25 #2
vis du har en server der hjemme så kan du lave et netværk  i sommerhuset så når der kommer kunder sem har en mobil ipad eller computer så der der et netværk som hedder klud

og der er ikke kode på og når de går ind på Internettet  komer de ind på din server (som du har der hjemme) så  laver du nogen  koder en kode  for en dag en kode for 2 dage  så de betaler for
Avatar billede Blueeyez Mester
26. marts 2012 - 22:08 #3
Kan vi komme til og høre fra spørger mht løsning?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 21:11 #4
#3 jeg  en løsning kunne vær #2
Avatar billede klud Praktikant
17. december 2012 - 13:34 #5
Tja - skyline gik kold - deler points mellem jer.
Avatar billede klud Praktikant
17. december 2012 - 13:39 #6
lig lige nogle svar ind.