Avatar billede laje3 Nybegynder
23. marts 2012 - 10:00 Der er 6 kommentarer

Tilføj NAS til "wipe free space" i CCLEANER

Hej,
Jeg vil gerne kunne lave "wipe free space" i CCLEANER på min NAS.
Under Værktøjer\Drev rens kommer NAS'en ikke frem.

Hvis jeg under indstillinger\inkluder tilføjer den som folder og klikker "brugerdefinerede filer og mapper" så tages den med, men når jeg kører en analyse vil den slette en masse af de eksisterende filer på NAS'en og det er jeg ikke så interesseret i.

Hvordan kan jeg køre en "wipe free space" på NAS'en uden at slette eksisterende filer?

Mvh
Laje
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2012 - 11:12 #1
blot et foreslag - du kan evt prøve programmet Eraser istedet - det bruger jeg og det virker upåklageligt og det kan også Erase unused space

programmet er gratis og kan hentes her

http://eraser.heidi.ie/download.php

når du har installeret det dukker det op når du højreklikker på fil - mappe  eller drev
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. marts 2012 - 10:42 #2
Er din NAS tilsluttet direkte til din computer hvorfra du prøver at få adgang til at wipe den?

Hvis du bare har noget trådløst share adgang  til din NAS fra din pc - så ville jeg prøve at tilslutte NAS direkte til pc og så checke
Avatar billede laje3 Nybegynder
25. marts 2012 - 19:38 #3
Jeg har søgt lidt på nettet og jeg tror ikke at en NAS kan tilsluttes via eks. USB, mener du bare netværksstikket i? Det kan jeg lige prøve, men jeg tvivler på at et drev bogstav dukker op. Har i øvrigt også bare map'ed et netværksdrev, men det er ikke en valgmulighed når jeg skal angive "wipe free space"
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. marts 2012 - 10:28 #4
har undersøgt lidt og hvis du kun kan se din NAS som en delt mappe på din pc så kan du hvist godt skyde en hvid pil efter at kunne wipe free space.

Jeg testede lige med mit medie center og fra min kontorpc kan jeg kun få lov at erase/slette  jeg får først lov at erase hvis den optræder som et drev på min kontor pc.

men måske kan du google dig frem til nogle "Ninja Tricks" der kan løse problemet
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. marts 2012 - 10:30 #5
ups: "jeg får først lov at wipe hvis den optræder som et drev på min kontor pc" skulle der stå
Avatar billede laje3 Nybegynder
26. marts 2012 - 10:35 #6
Ja, det er præcist dét der er mit problem ;o)

Jeg har søgt en masse efter Ninja-tricks og ikke rigtig fundet noget som var spot-on. Derfor søger jeg nu hjælpen herinde ;o)