Avatar billede kasperhauge Praktikant
24. marts 2012 - 15:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af 3D TV

Hej eksperter

Jeg vil gerne have lidt hjælp til opsætning af mit 3D-TV, så jeg kan afspille 3D-film.

Følgende er hvad jeg har:

TV: Samsung UE46D6200
Afspiller: Samsung BD-C6800/XEE
Briller: Samsung SSG-3300CR (3D Active Glasses)
Kabel: Hama High Speed HDMI 3D cable
Film: Transformers - Dark of the moon 3D BLU-RAY

Når jeg isætter skiven, får jeg følgende meddelelse:

"For at kunne afspille denne Blu-Ray 3D disk kræves der et kompatibel 3D HDTV og Blu-Ray 3D afspiller eller en Blu-Ray afspiller, der er opgraderet med det nødvendige firmware til afspilning af 3D film. 2D afspilning er ikke muligt med denne disc."

Jeg får altså ikke muligheden for at afspille filmen. Aktiverer jeg 3D, begynder brillerne at flimre. Jeg har 2 valgmuligheder, med nogle billeder af 2 personer ved siden af hinanden og 2 personer ovenover hinanden. Uanset hvad jeg vælger, synes jeg ikke jeg kan se nogen 3D-effekt. Heller ikke hvis jeg ser det på fx. TV2 HD.

Jeg har kigget e-manualen igennem, og synes ikke jeg kan finde noget som helst om opsætning af 3D. Jeg vil blot sikre mig at jeg har købt det korrekte udstyr. På pakken til brillerne, står der "Only 2011 Samsung TV", det er ikke længe siden jeg købte TV'et, så skulle da mene det er fra 2011?

Nogen der kan hjælpe mig? - På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2012 - 15:35 #1
du skal ikke forvente meget 3D "We were disappointed by its performance in 3D, where the resolution is halved to 1920 x 540 pixels with lots of crosstalk."
jf http://www.digitalversus.com/tv-television/samsung-ue46d6200-p12421/test.html

afspillers firmware er på http://www.samsung.com/dk/support/model/BD-C6800/XEE-downloads
følg manualen ved opgradering.
Avatar billede kasperhauge Praktikant
24. marts 2012 - 15:42 #2
Lyder ikke godt :(

Både TV og Afspiller er allerede opgraderet med nyeste firmware.
Avatar billede kasperhauge Praktikant
26. marts 2012 - 17:50 #3
Har selv løst problemet nu.

Når der sidder en 3D-skive isat, er det ikke muligt at tilgå 3D-indstillingerne på afspilleren. Tages den ud, eller sidder der en alm. dvd/bluray i, kan indstillingerne sagtens tilgås.

Herefter var det bare at sætte den til Auto, stod til 2D.

Men tak for hjælpen i hvert fald :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2012 - 17:57 #4
det må være toppen af brugervenligt system, du der har fået skruet sammen... ;)