Avatar billede wandaxp Praktikant
28. marts 2012 - 23:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows server 2008??? - Share adgang over VPN?

Jeg har en Windows 2008 server der står på en adresse, serevren har en masse shares og der ernogle maskiner og brugere som adgang hertil, nu har jeg så på en anden adresse lavet en ZyXel VPN mellem de 2 steder og jeg kan fra den nye sted tilgå en share på en af klient maskinerne på den første adresse, men serverens share kan jeg ikke få adgang til?

der får jeg bare denne fejl:

"Z:\ er ikke tilgængelig

systemet har registreret et muligt forsøg på at svække sikkerheden. Kontroller, at du kan kontakte serveren, som godkendte dig."
Avatar billede wandaxp Praktikant
29. marts 2012 - 00:46 #1
Z: er et drev der er mountet fra \\server\share

Hvis man prøver at tilgår sharen på serveren med kommandoen \\server\share (uanset om det er med IP eller serverenavn) bliver man spurgt efter et brugernavn og en adgangskode og selvom man bruger administrator brugeren og koden så får man ikke adgang så længe det går igennem VPN forbindelsen...
Avatar billede montago Praktikant
31. maj 2012 - 11:56 #2
du skal nok smide dette spørgsmål over i netværks kategorierne i stedet for ,idet det teknisk set ikke er et Windows 2008 spørgsmål.

men derimod et netværks topologi spørgsmål (vil jeg tro)

umiddelbart kan problemet ligge i Server-Client forholdet imellem de 2 lokationer...
Avatar billede wandaxp Praktikant
04. juni 2012 - 00:57 #3
Flyttes