Avatar billede ttn- Nybegynder
29. marts 2012 - 15:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TIlgå hjemmecomputer udefra

Hej alle

Jeg har tit brug for at kunne tilgå min hjemmecomputer (og netværksdrevet derhjemme), når jeg ikke er hjemme. Hvordan sætter jeg lettest sådan en forbindelse op?

Tak på forhånd
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2012 - 16:36 #1
hvor meget skal du tilgå - er det ikke lettere med fx dropbox?

Men ellers så skal du via din internetudbyder købe en fast ip-adresse (typisk 10-20kr/md) så du ved, hvor din pc er. Og så skal evt router have åbnet for adgang (og du skal have styr på sikkerhed).
Avatar billede ttn- Nybegynder
30. marts 2012 - 01:19 #2
Dropbox er en lidt skidt løsning, fordi filerne ofte er store/"så skal jeg have bestemt, hvilke filer jeg skal bruge den pågældende dag". Så den løsning er ikke helt optimal. (omend det selvfølgelig er en mulighed)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2012 - 08:20 #3
windows live (skydrive) har 25gb plads gratis.

men ellers skal din pc + netværksdrev have fast ip på din lokale net, og der skal i router laves en port-forward så der åbnes til adgang. Og endelig skal du have en fast ip-adresse hos din udbyder, så du ved hvor dit netværk er.
Start med at få en fast ip hos udbyder - de har ofte også beskrivelser på, hvordan du sætter resten op - fx tdc:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20567
Avatar billede hjernebrud Nybegynder
30. marts 2012 - 11:39 #4
Skal du kun 'bruge' dem hjemme, eller skal du overføre dem til der hvor du befinder dig?
Avatar billede ttn- Nybegynder
06. august 2014 - 15:53 #5
lukket