Avatar billede segato Nybegynder
01. april 2012 - 18:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Div to kollonner

Forsøger at lave et tableless deisgn bare for at lege med ideen. Vil gerne opnå følgende uden tabeller:
    <div>
        <table>
            <tr>
                <td>1</td>
            </tr>
            <tr>
                <td>2</td>
            </tr>
        </table>
        <table>
            <tr>
                <td>3</td>
            </tr>
            <tr>
                <td>4</td>
            </tr>
        </table>
    </div>
      <div>
        <table>
            <tr>
                <td>5</td>
            </tr>
            <tr>
                <td>6</td>
            </tr>
        </table>
    </div>

I bund og grund er mit problem at jeg ikke kan få divs til at ligge sig efter hinanden uden det hele går total i ged. Har forsøgt med float left ... i bund og grund ville jeg bare gerne have span kunne have div elementer. Hvad er metoden for at få kollonner (ul li div span ...)? Vil gerne undgå absolut positionering.
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2012 - 19:23 #1
<ole>

display:inline-block får elementer til at opføre sig som inlne elementer udadtil - men block elementer indadtil. Det vil sige, at de lægger sig ved siden af hinanden - samtidigt med, at de må/kan indeholde block elementer  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede segato Nybegynder
02. april 2012 - 00:07 #2
Smukt! smid et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2012 - 00:12 #3
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

PS: Det er ofte en fordel at give elementerne display:inline-block;vertical-align:top, så de holder overkant
Avatar billede segato Nybegynder
02. april 2012 - 08:19 #4
Modtaget. Og tak for hjælpen!