Avatar billede prox1 Forsker
03. april 2012 - 16:03 Der er 6 kommentarer

java se 6 u14 security risc?

hej
firefox ønsker at 'disable' "java se 6 u14" fordi den er en 'security risc'
Er 'java se 6 u14' ikke hele java platformen?
eg, hvis den disables, er alt java baseret aktivitet ikke lukket ned?
F.eks nemID er baseret på java plugin, så det er da et problem?
Er java se 6 u14 en 'security risc'? -eller er firefox gået kold i roen..
pfht
Avatar billede clausc Nybegynder
03. april 2012 - 16:15 #1
Aktuelle version af Java er 6 u31, så den bør opdateres.

Ikke-patch'ede Java runtimes er blevet et ganske yndet mål for malware. Seriøst (og det er ikke ment som trolling) bør man kun installere Java, hvis det ikke kan undgås. NemID kræver det, så hold din Java opdateret!
Avatar billede prox1 Forsker
03. april 2012 - 17:18 #2
tak for dit svar!
maskinen kører xp med sp-2
Kan 6u31 overhovedet køres på på den opsætning?
Avatar billede clausc Nybegynder
03. april 2012 - 19:37 #3
Det tror jeg vil virke fint. Jeg ser ingen problemer nævnt på http://java.com/en/download/manual.jsp#win
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 21:40 #4
Husk også at fjerne gamle installationer af java, ellers kan de stadig udnyttes.
Avatar billede f-arn Guru
03. april 2012 - 22:05 #5
maskinen kører xp med sp-2

Jeg håber det er en slåfejl!
Avatar billede jhsg Nybegynder
05. april 2012 - 19:07 #6
Hvis det ikke var en tastefejl, så få WinXp sp3 installeret snarets:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/help/learn-how-to-install-windows-xp-service-pack-3-sp3