Avatar billede kalle99900 Nybegynder
03. april 2012 - 17:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

internetopkobling

for en uge siden gad mit internet ikke at virke.
min computer er en windows xp, den har et internet kabel tilsluttet til en boks som er tilsluttet til min mors computer.
min søster har en bærerbar med trådløs forbindelse, jeg har prøvet at oprette en trådløs forbindelse, men på min virkede det ikke.

hjælp hurtigt
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2012 - 18:23 #1
Har du de små skærme nede i toolbar?
Har du det, så prøv at højreklikke på dem og vælg reparer
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
03. april 2012 - 18:31 #2
#1: det har jeg prøvet og den sagde der var fejl hver gang
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2012 - 18:34 #3
Hvis ikke skal du i kontrolpanel-netværksforbindelser og se om netkortet er deaktiveret.
Står der deaktiveret, så højreklik og vælg aktver
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
03. april 2012 - 18:41 #4
den er aktiveret men den bliver ved med at søge og søge i timevis og hen i dage uden at finde noget
Avatar billede chr.kj Nybegynder
03. april 2012 - 20:58 #5
Hvis du klikker på "Start" -> "Kør" og skriver:

ipconfig /all

Hvad kommer der så frem?
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
03. april 2012 - 21:55 #6
#5: der skete ikke noget
Avatar billede chr.kj Nybegynder
04. april 2012 - 09:43 #7
Jo, der kommer til at stå noget :)

Enten en adresse der starter med 169.

eller 0.

eller noget med at netkortet ikke er aktivt..
Avatar billede Locodk Nybegynder
05. april 2012 - 17:11 #8
Hvis du får en 169 adresse så er det fordi windows ikke registrerer at du modtager en.

Check at kablet er sat ordentlig i "boksen" - jeg tænker der her er tale om en router, du kan evt forsøge at genstarte denne.

Du kan evt prøve med en winsock reset:
Gå ind i start -> kør: skriv CMD (som ovenfor) og indtast

netsh int ip reset resetlog.txt

Når den har gjort dette ser du om du kan få forbindelse til nettet.
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
24. april 2012 - 11:31 #9
nej desvære har jeg også prøvet den sagde der var en fejl, igen, så jeg køber en ny pc.
så jeg lukker dette spørgsmål ned.
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
24. april 2012 - 11:55 #10
hey locodk, før jeg lukker søgsmålet ned skal jeg spøge dig om man kan bruge de der kommandoer til at genstarte computeren helt med at fjerne alle de unødvendige programmer?
Avatar billede Locodk Nybegynder
24. april 2012 - 12:37 #11
Er ikke sikker på hvad du mener, men den kommando jeg skrev er alene til at nulstille en netværksdel.

Det kan også være du skal ændre den krypteringsform som routeren sender det trådløse netværk med, eller evt frekvensen/kanalen.
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
24. april 2012 - 13:08 #12
jeg har prøvet trådløs. virkede ikke, men hvad er de der frekvenser for nogle?
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
28. april 2012 - 14:10 #13
Jeg bliver nød til at likke dette spøgsmål ned.