Avatar billede rawdid Praktikant
08. april 2012 - 19:16 Der er 10 kommentarer

Facebook Popup vindue script

Hej eksperter,
Nogen af jer har garanteret set de her videoer på facebook, hvorpå du kan se videoen, ved først at dele den på facebook og derefter se videoen. Den metode har jeg også tænkt mig at bruge, vendepunktet er så bare at jeg vil skrive artikler istedet for videoer. Det jeg så får problemer med er selve scripten som skal sikre at brugeren deler artiklen på facebook, inden brugeren læser artiklen.
Jeg ville være glad hvis nogen kunne hjælpe mig på vej ;)
- knuth becker
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2012 - 20:03 #1
<ole>

Kan du ikke prøve at forklare mig idéen med at skulle anbefale noget, man ikke ved, hvad er.

Når man anbefaler noget til andre, batyder det, at man fortæller dem, der er tale om noget, man kan stå inde for og finder af god kvalitet [anbefale]. Jeg har svært ved at se meningen i at anbefale en video, man ikke har set - eller en artikel, man ikke har læst  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede rawdid Praktikant
08. april 2012 - 20:47 #2
Jeg ved godt at det er en smule umoralsk at kræve at brugeren deler artiklen på facebook, før han har læst den. Det jeg tænkte var en liste med artikler man kan læse titel og et lille uddrag fra artiklen. Hvis man så er interesseret i at læse den, deler man den på facebook hvorpå man kan læse den. Det holder artiklen i live, og jeg vil tro at det vil give en del visninger.

håber det var svar nok, til lidt hjælp.
-knuth Becker
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2012 - 21:09 #3
Man kan bruge mange ord til beskrivelse af fænomenet - herunder "en smule umoralsk". Man kunne også kalde det for "dumt" eller "meningsløst". Når ordene er skrabet af, står tilbage en destruktiv adfærd, drevet af en billig, skøgeagtig opfattelse af nettet. Det forekommer mig, du enten ikke har fattet begrebet "socialt netværk", eller har en yderst parasitær tilgang til det.

Hvis du har noget konstruktivt at byde ind med i forhold til nettets udvikling, kan du få al den hjælp, du ønsker  =)
Avatar billede vagnk Juniormester
09. april 2012 - 07:48 #4
Enig. Men det er vist desværre den vej det går.
Avatar billede tobrukDk Novice
09. april 2012 - 13:06 #5
#2 jeg forstår ikke helt hvad du ville have ud af det her ??
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2012 - 16:02 #6
@vagnk: Det er da bare at sige 'Nej'. Hvis man bare sidder på hænder og tunge, er der ingen tvivl om, at antisociale kræfter får overtaget. Det har de forsøgt gennem hele menneskehedens historie.

Det eneste nye er, at så mange vender håndfladerne i vejret og trækker på skuldrene. Tænk, et liv du og jeg ville have haft, hvis ingen af vores forfædre havde sagt fra. I min verden fortjener vores efterkommere, at vi ikke bare læner os tilbage i magelighed. Naturligvis har man pligt til at sige fra, når man har mulighed for det
Avatar billede pcdl2 Praktikant
11. april 2012 - 12:10 #7
Det du kan gøre er at bruge funktionen "login med facebook"
når folk klikker på den skal de acceptere at siden kan poste på facebook
du kan derefter tjekke på om brugeren reelt set er logget ind da facebook sender en cookie tilbage til dit site og hvis den cookie så er registeret kan du jo vise indholdet
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2012 - 15:20 #8
Hvorfor dog insistere på så voldsomt at modarbejde den mest grundlæggende idé med WWW? Hvis man afkræver sine brugere medlemsskab af en privat klub for at få adgang til informationer (som oven i købet intet har med klubben at gøre), kan vi ligeså godt lægge os ned og holde op med at brokke os over begrænsninger som ACTA, o.lign.

Skriv dog nogle artikler i en kvalitet, folk gider at læse - i stedet for at ødelægge WWW for andre, blot for at få læst nogle artikler, folk ikke gider læse!
Avatar billede rawdid Praktikant
19. april 2012 - 18:49 #9
Jeg forstår virklig ikke din pointe.. Internettet er så vidt jeg har forstået frit, indtil videre i hvert fald. Hvis brugeren ikke har lyst, eller mulighed for at dele artiklen på facebook, for så derefter at læse artiklen, kan man jo bare fravælge at klikke ind på siden? Jeg prøver bare og få lidt hjælp til en script, og hvis du så vurdere at du ikke har lyst til at hjælpe, tja... kan du så ikke bare undlade at kommentere?
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2012 - 19:17 #10
1) Som du selv skriver, er Intenettet frit. Så er det jo lidt sært, man absolut skal være medlem af en privat klub for at få adgang til information.

2) Prøv at se denne video. Den forklarer på forbildedlig vis, hvorfor fænomener/jenester som Facebook, Twitter, Like knapper og Google gør os dummere.

3) Hvis du virkelig selv mener, at Internettet skal være frit, hvorfor prøver du så at censurere mine kommentarer? Du har selv oprettet et spørgsmål i et frit og åbent forum. Så må du vel også regne med, at andre brugere frit kommenterer. Din adfærd og dine påståede holdninger hænger ikke sammen