Avatar billede dhphases Praktikant
10. april 2012 - 18:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar - i3 eller i5

Hey

Jeg har kigget på Asus U31SD, men kan se der er et par forskellige modeller / versioner hos de forskellige forhandlere.

Komplett:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=647350#extra

Føniks:
http://www.fcomputer.dk/computer/baerbar/asus/u31sd-rx060v-4gb-core-i5-13.3-gf-gt520m-1gb-soelv.html

Ville i spare de 800 kr og tage i3 modellen eller gå efter i5 modellen?
Avatar billede haverslev Novice
10. april 2012 - 20:28 #1
Hvad skal den bruges til ??

Du vil på ingen måde kunne mærke forskel på, om du køre med en I3 eller i5.
Men en anden ting er, at du med i3 maskinen, får både et on-board grafikkort og et dedikeret grafikkort.
Det har den fordel at den ikke sluger så meget srøm ved alm. skrive, surf opgaver, da det on-board grafik sagtens kan klare det meste og tillige udvikler det ikke så meget varme at blæsene vil køre hele tiden.
Så hvis dit behov ikke er andet en skrive, surf, mail og den slags opgaver, så er begge maskiner egnet, men ved meget brug på batteridrift, så er i3 maskinen at foretrække pga ovenstående.
Til lidt krævende spil er de ikke gode, da de ikke har et særligt godt dedikeret grafikkort til spilbrug.
Avatar billede haverslev Novice
10. april 2012 - 20:31 #2
Her er en side med det dedikeret grafikkort der sidder i begge maskiner.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-520M.43104.0.html
Avatar billede dhphases Praktikant
10. april 2012 - 22:06 #3
Hej Haverslev

Den skal bruges til surf, mail og ellers holde lang tid på batteriet..
Vil bare ikke have at den ikke kan klare surf på "tunge" hjemmesider som de helt små notebooks ikke kan klare med atom eller lignende cpu'er.
Avatar billede dhphases Praktikant
10. april 2012 - 22:07 #4
Der skal ikke spilles på den overhovedet.

Så i3 maskinen er faktisk det bedste valg og billigste? :-)
Avatar billede haverslev Novice
11. april 2012 - 07:54 #5
Ja, du kan roligt tage I3 maskinen, den kan uden problemer klare de opgave til UG.

Ang de små notebooks med atom cpu, se er det største problem med dem, ikke selve cpu`en på f.eks 1,6Ghz, men at de fleste kun er med 1 gb ram og ved store loads bliver de alt for langsomme, da den vil bruge pagefilen på harddisken som ram og det gør den langsom.