Avatar billede 1ti1 Nybegynder
11. april 2012 - 19:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar?

Hej.

Jeg leder efter en ny bærbar efter min gamle bærbar resulterede i at gå i stykker.

Men sort på hvid. Jeg leder efter en ny bærbar, som skal bruges til skolearbejde.

(Kan godt være jeg vælger at installere Football manager 12).

Anyway.

Jeg har kigget på nettet og har kigget på to bærbare.

Fra computercity.dk

http://www.computercity.dk[...]

Fra Wupti.com

http://www.wupti.com[...]

Og jeg ved ikke hvilken af de her bærbare, som er bedst. Og det vil jeg spørge jer om.

Min ven nævnte dog, at den fra Wupti er bedst, da den havde i7 processor.

Anyway. Hvilken vil I helst tage? Eller findes der nogle på marked, til samme pris, men som er endnu bedre?

Tak på forhånd.
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 20:38 #1
Fejl i links =)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
11. april 2012 - 20:43 #2
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. april 2012 - 21:05 #3
Hvis alm skolebrug som du skriver, ville den fra computercity være ganske udemærket, i det du ikke ville kunne mærke den helt store forskel på I5 og I7 modellen.
I5`eren har så 2 Gb ram ekstra, hvilket jeg måske ville vælge frem for en I7 processor.
Dog ville man måske for et mindre beløb opgradere I7`eren til 8 Gb også.

Her sidder jeg selv med en Acer aspire 5750 modellen er med en I5 processor 8 Gb ram og 1 Tb HDD, grafikkortet er ikke highend, men det er også kun til skolebrug den er købt.

Den er set i Computercity til ca 5600,00 men det er smag og behag
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 21:44 #4
Synes de begge er lidt overkill i forhold til at det er en skolecomputer. Det kræver altså ingenting.. Nu skriver du ikke noget med vægt og størrelse? Er det bare lige meget?

4 GB RAM er nok. Derfor vil jeg foretrække 6 GB RAM og i7 processor fremfor 8 GB RAM og i5. Hvis du vil have 8 GB RAM og i7 processor, så kan du smide en tohundredelap oveni og købe: http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-k53sk-sx038v-id-6289438.aspx

Dog synes jeg de alle er overkill. Du kan nøjes med noget som dette: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6688464;6506067;6510204;5353335 De har kun i3 processor, men det er fint til skolebrug. I5 er til gaming og i7 er til ultragameren og andre der kører med meget tunge programmer.

Hvis du vil have i5 kan du snuppe en af disse: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6528960;5502240;6672752
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
11. april 2012 - 22:17 #5
http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-k53sk-sx038v-id-6289438.aspx

Den du nævner her. Er der wifi på? Dvs. Jeg kan gå på det trådløse netværk? (Måske et dumt spørgsmål)

Og jeg er villig til at betale 200 oveni, for 8 GB.

Men udover skoleforbrug, vil jeg gerne kunne kører spillet fm12. (Foootball manager 12)
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. april 2012 - 09:00 #6
Alle gode bud og ja stadig overkill med både en I5 og en I7 processortil alm. skolebrug.

Hvis du ikke har brug for det store palds på HDD`en til billeder musik og andet er det også lidt mere uden betydning at det er en 500 Gb HDD og ikke en 750 Gb HDD som dem du havde fundet
Avatar billede Wernstar Nybegynder
12. april 2012 - 10:44 #7
Både Core i3 og Core i5 er rigeligt til skolebrug og til FM12. Du skal finde dig en computer med et lækkert tastatur, en ordenlig skærm(14-15"). Hvis ASUS er dit foretrukne mærke, skal du finde dig en computer med en ULV(ultra Low Voltage) processor. De har en fantastisk batteritid! Prislejet på 5-6000 kr er ganske fint. Bare pengene ikke går til Core i7 og 8 GB ram. Det er ganske enkelt unødvendigt! 4-6 GB er rigeligt med ram!
Avatar billede Wernstar Nybegynder
12. april 2012 - 10:44 #8
Både Core i3 og Core i5 er rigeligt til skolebrug og til FM12. Du skal finde dig en computer med et lækkert tastatur, en ordenlig skærm(14-15"). Hvis ASUS er dit foretrukne mærke, skal du finde dig en computer med en ULV(ultra Low Voltage) processor. De har en fantastisk batteritid! Prislejet på 5-6000 kr er ganske fint. Bare pengene ikke går til Core i7 og 8 GB ram. Det er ganske enkelt unødvendigt! 4-6 GB er rigeligt med ram!
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2012 - 19:23 #9
#8: Hey lad lige værd med at lægge et Svar før du bliver bedt om det. Det er god skik herinde :-)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
13. april 2012 - 16:31 #10
Wernstar?

Kunne du evt. Finde link til sådan en computer du nævner? For det lyder interessant.
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 18:03 #11
#10: Jeg er allerede kommet med flere forslag i #4.

PS: Jeg tager til New York i morgen tidlig, så svarer nok først om en uge. I må ha det!
Avatar billede mikaelch Novice
17. april 2012 - 09:57 #12
hvad skal den holde til nogle modeller mere holdbar end andre modeller lenovo tit mere holdbar med generelt hvor model er tjekket kan holde til lidt regn vis kommer vand løber det væk fra computer , jeg ved nogle computer model er mere kompakte så de kan klare fald og stød men alle samme koster generelt lige et par kroner ekstra

jeg har gode erfaringer med lonovo så jeg ville vælge nok denne her eller en af de andre dyrere de har med Core i3 4 ram tror jeg er nok til dit behov og du spare også lidt kroner så http://www.computersalg.dk/produkt/831723/lenovo-b570e-4-gb-ram