Avatar billede svenrus Novice
12. april 2012 - 10:53 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Dette FTP-sted kan ikke vises i Windows Stifinder

Til og med den 3 april dette år har jeg kunnet logge på min ftp-server, fået vist dennes rod: FTP-rod på ftp.navn.dk og derefter fået siden vist via Side/Åbn FTP-sted i Windows Stifinder. Denne ftp-side har jeg så kunnet sikkerhedskopiere: FTP-roden har jeg derimod, på det sidste forgæves søgt at sikkerhedskopiere.
  Jeg har også prøvet at gå ind på den på bibliotekets computer uden held. Det har ellers før i tiden kunnet lade sig gøre når jeg havde problemer med min egen Pc.
  Det vil sige at det ikke er min Pc den er gal med.

Er der nogen som ved hvorfor man ikke mere kan få ftp-sider frem i Windows Stifinder ?
Selv kører jeg Windows Vista, IE 9.0

mvh Sven
Avatar billede pvaa Nybegynder
12. april 2012 - 12:55 #1
Hej svenrus.

Bruger du en pc, eller server som ftp? Ligger den ftp-baserede computer lokalt, på dit netværk, eller et andet sted i verden?

Jeg tror ikke jeg er helt med her? Har du skiftet ISP, router eller noget lign. før den 3. april?

Venlig hilsen,
pvaa
Avatar billede komputerdk Mester
13. april 2012 - 00:07 #2
hmm du kan prøve at oprette netværkssted med adressen

ftp://brugernavn:password@url:port

fx

ftp.minftp.dk:21" target="_blank">ftp://admin:mitpassword@ftp.minftp.dk:21
Avatar billede komputerdk Mester
13. april 2012 - 00:08 #3
du kan også skrive det i adresselinjen i explorer (ikke internetexplorer, men fil explorer hvor der normalt står c:\windows etc)
Avatar billede svenrus Novice
13. april 2012 - 10:32 #4
pvaa:  Det er One.com webhotellet serveren ligger på. De har sendt et svar som jeg har prøvet uden held. FTP-roden kan jeg godt få frem men som nævnt i starten vil Windows stifinder, som før i tiden ikke vise ftp-stedet. Jeg har ikke ændret noget siden eller før sidst det virkede.
Avatar billede svenrus Novice
13. april 2012 - 10:36 #5
komputerdk:  Jeg har prøvet at finde stedet i c/ men uden  held.
Avatar billede komputerdk Mester
13. april 2012 - 13:02 #6
prøv at holde ALT nede og trykke S og D
Avatar billede svenrus Novice
13. april 2012 - 14:05 #7
Komputerdk:  Samme negative resultat - desværre
Avatar billede komputerdk Mester
13. april 2012 - 16:22 #8
Alt d s er i Internet Explorer.. (når du har skrevet ftp://dit-brugernavn:password@url-til-ftp.dk i adressen)

Men skal det forstås sådan,

1. Det har aldrig virket i ie9?
2. Du kan åbne din FTP i ie9, men som hjemmeside, dvs. Du kan se filer og mapper , men du kan ikke vælge dem og trykke kopier?

Ellers Hent en rigtig FTP klient som fx filezilla
Avatar billede svenrus Novice
13. april 2012 - 17:19 #9
Jeg har Total Commander og har også lige prøvet filezilla og må nok frem over nøjes med deres lidt langsommere proces. Ved den "gamle" metode gik det lynhurtigt: marker alle og træk over i den mappe hvor de skal gemmes.

  Jeg vil slutte af her og takke for råd og nyttige links.
Avatar billede komputerdk Mester
13. april 2012 - 20:01 #10
Mener godt at du kan markere alt g total commander.

Alternativt kan du hente et pHp script som pakker alle dine filer og du downloader den pakket fil