Avatar billede Oestbjer Nybegynder
12. april 2012 - 17:23 Der er 3 kommentarer

6-7-g-h-y-n og k virker ikke

Hej allesammen.
Jeg har fået det problem at min nye Sony Vaio computer lave løjer med mig. Tasterne 6-7-g-h-y-n og k virker ikke, men så nogle gange virker de pludseligt igen. Hvad kan grunden være og hvordan kan det løses? Jeg håber virkeligt i kan hjælpe!

På forhånd tak!

Ps. Jeg har ikke den store computertekniske viden, så helst simple forklaringer.
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 17:34 #1
Umiddelbart vil jeg tro, at det kan være dine mod-taster (Shift, Ctrl, Alt, AltGr) der "sidder fast". Oplever det selv fra tid til anden på mange tastaturer, og der hjælper det at trykke en gang eller flere på hver af de taster.

Om det er tilfældet her, tør jeg ikke sige, men det er et bud.

Bliver det ved med at ske, så prøv at ligge mærke til, hvad du lavede lige inden de stoppede med at virke. Måske det kan være nogle bestemte tastekombinationer eller et program der gør det.

Er det heller ikke tilfældet, bør du tage den med ind til forhandleren og bede denne om at gå den efter eller evt. give dig en ny i erstatning.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2012 - 18:19 #2
få det skiftet via forhandler - det er en dårlig forbindelse i en af  ledningerne fra tastatur til motherboard, der ikke fungerer korrekt. Enten skal kabel eller tastatur skiftes.
Avatar billede Oestbjer Nybegynder
13. april 2012 - 08:08 #3
Okay tak for svarene, den bliver sendt ind så må de lave den.
Det andet virkede ikke.