Avatar billede 39212 Nybegynder
13. april 2012 - 11:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med driver

Hej.
Når jeg starter computeren om morgenen vil den ikke koble på Wi-Fi. Der vises et lille udråbstegn ved ikonet nede i højre højre hjørne. Ved at højreklikke kan jeg vælge: "Troubleshoot problems" og  efter lidt tid finder systemet så ud af: "There might be a problem with the driver for the Wi-Fi adapter"
Jeg vælger så at lade programmet udbedre fejlen og den ender op med af fejlen er "fixed".
Men dette gentager sig hver gang jeg starter min computer (ikke genstarter) og det ville jeg da godt slippe for.
Kan nogen hjælpe?
Jeg benytter Win 8 consumer preview.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2012 - 13:04 #1
Kunne lyde som driver ikke loades når du starter pc op, men den godt kan køre, når Windows er oppe at køre. Det kan muligvos være en tjeneste som er sat til at starte manuelt op, så det er derfor det ikke virker.
Man kunne dog for at tjekke det vælge at lukke pc ned i dvale når det fungerer, for at se om det så virker.
Jeg lukker/genstarter kun min pc her, hvis Windows eller andre programmer vil have det. Jeg bruger altid kun dvale funktionen da pc starter en del hurtigere op. Og funktionen bruger ikke mere strøm end når den lukkes normalt ned.
Bruger man standby (suspend) vil der være strøm til ram hele tiden.
Avatar billede 39212 Nybegynder
13. april 2012 - 13:09 #2
Det er jo en mulighed, men det ville måske være bedre om jeg kunne finde den tjeneste der er indstillet forkert. Har du nogen anelse om hvor jeg skal lede og hvad den evt. kunne hedde?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2012 - 18:58 #3
Har du prøvet inde fra enhedshåndteringen at opdatere din driver?
Avatar billede 39212 Nybegynder
13. april 2012 - 19:10 #4
Ja, jeg skulle angiveligt benytte den nyeste driver.
Trouble shooteren skriver noget med at den starter network adapteren og så virker det. Det kunne jo se ud som om den var stoppet, men hvorfor og hvordan sikrer jeg mig at den er startet?
Jeg er heller ikke sikker på at det alene gør det.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2012 - 19:19 #5
Og den er ikke deaktiveret i enhedshåndteringen?
Avatar billede 39212 Nybegynder
13. april 2012 - 20:10 #6
Nej, jeg har netop dobbelt tjekket. Jeg skal jo starte computeren fra grunden for at se om det forholder sig sådan.
Avatar billede 39212 Nybegynder
18. april 2012 - 10:57 #7
Af uransaglige grunde er problemet forsvindet lige så pludseligt som det opstod. I går morges og her til morgen da computeren startede var der ikke noget problem.
Jeg kan ikke huske andet end at jeg har forsøgt at stoppe computeren i dvale tilstand, men det gik ikke, den var næsten ikke til at vække igen. Siden da har problemet ikke været der.