Avatar billede Yoshidk Praktikant
23. april 2012 - 08:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TV via HDMI i motherboard

Mit grafikkort har kun en enkelt HDMI udgang som bliver brugt til min skærm

Men mit motherboard har sin egen indbyggede HDMI udgang, så tænkte jeg kunne sætte min TV til denne som en ekstra skærm..

Men når stikket sidder i, og TVet viser fra Antenna, så blinker min skærm hver 5 sek, som hvis den kort mistede forbindelsen når den skal ændre opløsning fx

Og når TVet står på HDMI, viser den ikke opløsningen særlig godt, bund, top og kanterne mangler
Og hvis jeg trykker mute på TVet i HDMI spiller den en hyletone

Det værste er den står og blinker, har nogen en ide om hvorfor den gør det?

Specs:
GFX:
SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 5770 - 1 GB GDDR5 - PCI-Express 2.0
TV:
42SL8500 - LG 42SL8500
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2012 - 11:24 #1
du skal ikke bruge begge grafikkort på samme tid.
få fat på en pvi -> hdmi konverter i stedet.
http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/hdmi-og-dvi-adaptere/hdmi-til-dvi-adapter.asp
Avatar billede Yoshidk Praktikant
20. september 2012 - 08:13 #2
tak