Avatar billede hijklm Juniormester
23. april 2012 - 18:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave historik med nyeste øverst?

Er der nogen der ved om man i Word kan lave en funktion, hvor det man har skrevet bliver rykket nedad når man skriver noget nyt?

Jeg vil i en tabel gerne lave et løbende referat, hvor det nyeste altid står øverst på listen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. april 2012 - 20:15 #1
Der findes ikke nogen automatik, som er beregnet til lige præcis det. Men da du jo helt selv styrer, hvor du indsætter noget i et Word-dokument, kan du blot manuelt sørge for at indsætte en tabelrække på det ønskede sted, dvs. i toppen a tabellen eller lige efter evt. overskriftsrække(r). Hvis du bruger Word 2007 eller 2010, kan du blot højreklikke i en række og vælge Indsæt > Række over eller Række under. Hvis du bruger Word 2003 eller tidligere, findes samme mulighed i menuen Tabel.

Hvis din tabel har en kolonne med datoangivelse, har du også mulighed for at sortere tabellens indhold efter den kolonne. Kommando til sortering findes i Word 2007 og 2010 på fanen Layout, der kommer frem, når markøren er i en tabel. I Word 2003 og tidligere findes kommandoen til sortering i menuen Tabel (du skal vælge Dato som type i dialogboksen).
Avatar billede mireigi Novice
23. april 2012 - 21:07 #2
Du kan få det du ønsker i omvendt udgave. Altså at teksten står på nederst linje, og tidligere tekst flyttes op i stedet for.

Sidelayout -> Sideopsætning -> Layout -> Lodret justering -> Nederst
Avatar billede hijklm Juniormester
24. april 2012 - 08:51 #3
Jeg tror at Lenes metode med at sortere bliver løsningen så. Så må jeg lave en makro som gør det automatisk.
Tak for inputs - send svar for point.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. april 2012 - 10:00 #4
Velbekomme.