Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
24. april 2012 - 16:25 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Indsætte chartset i php kode.

Hejsa eksperter

I denne kode skal jeg ha indsat følgende
$headers .= "Content-type: text/plain; charset=utf-8\r\n";
  $headers .="Content-Transfer-Encoding: 8bit";

Jeg har forsøgt at kæde det sammen med uden held.

Ligeledes vil jeg gerne ha en slutbesked som oplyser at beskeden er sendt.

Håber nogen kan hjælpe

<?php

if(isset($_POST['email'])) {

    $subject = "Anbefaling fra en ven!";

    $message = "En af dine venner anbefaler dig et link til vores virksomhedsprofil på ja light and sound´s hjemmeside: http://jalightandsound.dk/profil.htm \r\n\r\n";

    $from = "From: http://jalightandsound.dk/profil.htm <info@jalightandsound.dk>";

        if(!@mail($_POST['email'], $subject, $message, $from)) {
                    Die("Indtast en gyldig e-mailadresse");
            }

?>
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. april 2012 - 16:29 #1
Er på vej ud af døren, men kig på dine $headers:

http://php.net/manual/en/function.mail.php
Avatar billede kjeldsted Novice
24. april 2012 - 16:39 #2
Det er fordi din streng med headers ikke hedder headers men i stedet from. Så du får aldrig den ekstra header info med.
Avatar billede olebole Juniormester
24. april 2012 - 16:42 #3
<ole>

<?php
function escapeAddr($addr) {
    $check = preg_match('/(.*)<(.*)>/', $addr, $a);
    if ($check) $addr = '=?UTF-8?B?'.base64_encode($a[1]).'?= <'.$a[2].'>';
    return $addr;
}
function mail_utf8($to, $subject='Intet emne', $message='', $from='', $cc='', $bcc='', $type='plain') {
    $from = escapeAddr($from);
    $header = 'From: '.$from.PHP_EOL
            . 'Return-Path: '.$from.PHP_EOL
            . 'Reply-To: '.$from.PHP_EOL
            . 'MIME-Version: 1.0'.PHP_EOL
            . 'Content-type: text/'.$type.'; charset=UTF-8'.PHP_EOL
            . 'X-Mailer: PHP/'.phpversion().PHP_EOL
            . 'Content-Transfer-Encoding: 8bit'.PHP_EOL;
    if ($cc!='') $header .= 'Cc: '.escapeAddr($cc).PHP_EOL;
    if ($bcc!='') $header .= 'Bcc: '.escapeAddr($bcc).PHP_EOL;
    $header .= PHP_EOL;
    return mail($to, '=?UTF-8?B?'.base64_encode($subject).'?=', $message, $header);
}

if(isset($_POST['email'])) {

    $subject = 'Anbefaling fra en ven!';

    $message = "En af dine venner anbefaler dig et link til vores virksomhedsprofil på ja light and sound´s hjemmeside: http://jalightandsound.dk/profil.htm \r\n\r\n";

    $from = 'http://jalightandsound.dk/profil.htm <info@jalightandsound.dk>';

    $sent = @mail_utf8($_POST['email'], $subject, $message, $from);
    if (!$sent) {
        die('Indtast en gyldig e-mailadresse');
    }
?>

/mvh
</bole>
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
24. april 2012 - 17:00 #4
Perfekt "Ole bole"
Avatar billede olebole Juniormester
24. april 2012 - 17:39 #5
Det glæder mig at kunne hjælpe en 'gammel' branchefælle. Jeg arbejdede selv 20 år som lyd-/lystekniker, før jeg i midten af 90'erne fik dårlig ryg og begyndte at kode  =)
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
24. april 2012 - 19:02 #6
Funktionen virker som den skal.
Dog når jeg indsætter onclik således

<input name="submit" type="submit" class="sendknap_anbefal" onClick="return popitup('anbefal_side_profil.php')" value="">

sender den ikke.

Ved du hvorfor ?
Avatar billede olebole Juniormester
24. april 2012 - 19:15 #7
Hmmm ... kan du uddybe en smule?  =)
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
24. april 2012 - 20:15 #8
Når der klikkes på knappen "anbefal" åbnes en ny side/fane med resultatet enten fejlmeddelse, eller en meddelse om at "besked er sendt" Denne side skal åbnes i en popup og ikke på en ny fane.

Funktioen har jeg på andre script, men når jeg sætter funktionen ind i denne, holder den op med at virke.

Du kan foreksempel se på denne side, og klikke på "send til en ven" og se funktionen.

http://jalightandsound.dk/light_effect_martin_mania_ef1i.htm
Avatar billede olebole Juniormester
24. april 2012 - 22:48 #9
Svært at finde knappen 'Anbefal'  =)
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
24. april 2012 - 22:59 #10
Anbefal er på denne side

http://jalightandsound.dk/profil.htm
Avatar billede olebole Juniormester
24. april 2012 - 23:11 #11
Prøv noget i stil med:

<form ...... target="popForm">

<input name="submit" type="submit" class="sendknap_anbefal" onClick="return popitup('anbefal_side_profil.php','popForm')" value="">
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
24. april 2012 - 23:28 #12
Det har jeg prøvet men så sker dette

uanset om du skriver en emailadresse i feltet eller ej fås beskeden om at anbefalingen er sendt og altså ikke fejlmeddelsen om at man skal indtaste en gyldig email - og selvom man indtaster en email adresse og får beskeden om at den er sendt. sendes den altså ikke. Alene pga at jeg laver denne pop up funktion

prøv selv med popupén

http://jalightandsound.dk/profil.htm

Det virker underligt at funktionen holder op bare fordi man indsætter en popup
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
24. april 2012 - 23:30 #13
Ellers må jeg "bygge" php én ind i min html side.
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2012 - 00:18 #14
Jeg har i hvertfald lige modtaget en email med denne besked:
    "En af dine venner anbefaler dig et link til vores virksomhedsprofil på ja light and sound´s hjemmeside: http://jalightandsound.dk/profil.htm"

Helt galt er det altså ikke  =)
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2012 - 00:20 #15
Måske er mail sat sådan op på serveren, at To og From ikke må være samme adresse. Prøv at sende til en anden adresse 'ude i byen'
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
25. april 2012 - 01:20 #16
Du modtager den rigtig

Jeg har prøvet at sende til min msn email men der kommer ikke noget.

Hvis nu du ikke indtaster en emailadresse og klikker på knappen "anbefal" hvilken besked får du så i popup ?

Jeg ved ikke hvordan serveren er sat op, meeen den burde klare alt, med den udbyder jeg har. one.com
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2012 - 02:38 #17
Jeg får beskeden: "Indtast en gyldig e-mailadresse"

"Jeg ved ikke hvordan serveren er sat op, meeen den burde klare alt, med den udbyder jeg har. one.com" >> Nej, det behøver langtfra være tilfældet
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
09. maj 2012 - 21:48 #18
M