Avatar billede ChillySkye Nybegynder
24. april 2012 - 20:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mini DisplayPort til DVI aktiv adapter

Hej,

Jeg leder efter den bedste/billigste løsning på en 3 monitor opsætning.

Jeg har et Radeon HD 6950, og har fundet frem til at én løsning er at anvende en Mini DP til DVI aktiv adapter. Den adapter der blev fremhævet hvor jeg læste om denne løsning henviste til:
http://www.amazon.com/gp/product/B004071ZXA/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&m=A2EUTVCJXLAJ4K

Desværre levere de ikke til Danmark, og jeg har ikke kunne finde en forhandler herhjemme.

Jeg har ledt efter nogle alternative adaptere, men dem jeg har kunne finde står i 800-900 kr. og op efter.

Er der nogen der har en idé til hvor jeg kan købe denne adapter herhjemme, kan anbefale en alternativ adapter eller måske en helt 3. løsning.

Til yderligere info, så er formålet at tilslutte 2 monitors via DVI og et TV via HDMI, hvilket er præcis det som er beskrevet i denne forumtråd:
http://www.overclock.net/t/1102951/hd-6900-series-2x-dvi-1x-hdmi

På forhånd tak.
Avatar billede tiger_dk Mester
24. april 2012 - 23:11 #1
Jeg efter sådan en så sent som den anden dag, og den kan fåes her: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/dvi_kabel/dvi_adapter_kabel/mini_displayport_til_dvid_singlelink_aktiv_7481_da.html til 289,-
Avatar billede tiger_dk Mester
24. april 2012 - 23:15 #2
den her: http://www.av-connection.dk/?PGr=1786&ML=798 kan muligvis også gøre jobbet bare igennem et HDMI stik !
Avatar billede tiger_dk Mester
24. april 2012 - 23:28 #3
Avatar billede tiger_dk Mester
24. april 2012 - 23:31 #4
endnu, en løsning: http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/multi-adaptere/multi-adapter-(hdmi-han-til-2-x-dvi-d-hun).asp

De 3 sidder jeg nævner, er i det hele taget nogle rigtige gode steder at få fat i diverse kabler osv..
Avatar billede tiger_dk Mester
24. april 2012 - 23:32 #5
her virker linket: kortlink.dk/avxperten/awmh
Avatar billede tiger_dk Mester
24. april 2012 - 23:33 #6
Avatar billede ChillySkye Nybegynder
24. april 2012 - 23:37 #7
Hej tiger_dk, og tak for dine svar

Jeg er dog i tvivl om de adaptere du har nævnt vil virke til formålet, da det ikke er aktive adaptere, hvis det blot er en konverter fra en stiktype til en anden er man vist stadig begrænset af de max 2 monitors på grafikkortet.
Avatar billede ChillySkye Nybegynder
24. april 2012 - 23:38 #8
Så slet ikke dit første svar. Det er jo det jeg mangler. Tak.
Avatar billede tiger_dk Mester
24. april 2012 - 23:41 #9
den første jeg henviser til at, er "aktiv" og den er den samme som du har set på amazon ! Den kan gøre jobbet for dig !
Avatar billede tiger_dk Mester
24. april 2012 - 23:41 #10
jeg kan heller ikke slette svaret, det er kun admin. der kan gøre det !