Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. april 2012 - 10:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dynamics C5 2012 native på terminalserver

Hej vi kører lidt regnskab på en computer flere skal kunne tilgå. Fra leverandøren har vi fået at vide at det ikke er noget problem at flere brugere tilgår - blot at det kun kan være een ad gangen. Den terminalserver hvor det er installeret er det imidlertid kun administratoren der kan køre det. De andre - selvom de er administratorer - får følgende fejl:

Error in message file "C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics C5
2012\c5xtdat.DK"
Message file not found in one of these locations:

C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012\c5xtdat.DK
C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012\Country\DK\c5xtdat.DK
C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics C5 2012\c5xtdat.DK

Er der nogen der har set det før og ved hvad man kan gøre - jeg er helt blank på opsætning af C5
Avatar billede up2nogood Nybegynder
30. april 2012 - 14:06 #1
Hejsa,

Det tyder på en af følgende fejl:
*Der er ikke oprettet et netværksdrev til C5 mappen (C5 2012 og nedefter kan ikke køres fra en UNC sti)
*Brugeren har ikke nødvendige rettigheder til C5 mappen og filerne der ligger der. Der skal som minimum være Se/Rette rettigheder.

Mvh
Mads
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. april 2012 - 17:55 #2
hej - tak for tippet
kigger lige på det og vender tilbage
mvh thomas
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. maj 2012 - 23:39 #3
sry sent svar
nu fik jeg kigget efter
den korrekte sti er
C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\Country\DK\c5xtdat.DK

og den optræder jo ikke ovenfor. linket til C5 (som ligger på skrivebordet) indeholder den sti men i opstart af C5 kigger den åbenbart ikke der (kun når den startes som administrator bruger - altså den bruger som oprindeligt installerede C5 Dynamics.

giver det nogen mening?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
14. maj 2012 - 09:16 #4
Hej igen,

Og selv undskyld for sent svar, jeg så ikke du havde skrevet.
Din fejl skyldes, at C5 installeret programfiler og datafiler for sig.
Så du er nødt til at pege på de korrekte stier når du starter programmet.
Du skal derfor se på genvejen der er lavet til administrator brugeren, og kopiere de parametre der er påført, for at de andre brugere kan starte korrekt op.

Hvis du ikke vil sætte det op på genvejsniveau hver gang, kan du også putte disse parametre i C5.ini filen, i den mappe hvor du har .exe filerne liggende.
Står der eksempelvis <sti>\C5w32.exe -dD:\Programmer\Microsoft C5\;C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\Country\DK\

Skrives det i c5.ini på en ny linje som:
-dD:\Programmer\Microsoft C5\;C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\Country\DK\

Jeg håber det hjælper dig videre.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. maj 2012 - 00:05 #5
så fik jeg tjekket op på det

ikke lige ud af landevejen

i genvejen hos administrator står der:

Target:
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics C5 2012\C5W32.exe" -CDK "-DC:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\;C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\Country\DK""C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics C5 2012\C5W32.exe" -CDK "-DC:\ProgramDat

start i
"C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\"

I genvejen for anden bruger står der:
target:
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics C5 2012\C5W32.exe" -CDK "-DC:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\;C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\Country\DK"

jeg kan godt se at genvejen for admin ser anderledes ud men alligevel synes jeg de samme oplysniger optræder eller ser jeg forkert
meen det eneste sted der er en c5.ini er i
C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data

derfor skal jeg vel lave det på genvejsniveau ikk?

og een ting mere: ser ud til at genvej for admin bruger er kortet af fordi der er for mange tegn men det ser ikke ud til at gøre noget
Avatar billede up2nogood Nybegynder
16. maj 2012 - 08:48 #6
Hej igen,

Admin genvejen ser ud til at stå dobbelt? Den peger jo på .exe filen to gange og smider de samme parametre efter den 2 gange.

Men kan det være "start i" der står forskelligt?

Du kan prøve noget andet: Kopier hele indholdet af
"C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\"
over i mappen
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics C5 2012\" og starter C5w32.exe derfra. Så behøver du blot at trække en genvej ud på skrivebordet, og ikke noget ballade med at pege begge mapper ud.
I C5.ini kan du med fordel lave en linje hvor der står:
-DC:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics C5 2012\;C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2012 Data\Country\DK
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
22. maj 2012 - 15:14 #7
hej - jeg skal nok vende tilbage

jeg venter lige til jeg er derinde en dag sammen med en der kende programmet og kan sikre at dan bagefter viser de korrekte data

mvh t
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. juni 2012 - 04:09 #8
hej
jeg giver op
uanset hvad jeg prøver får jeg forskllige fejl - og jeg har lidt berøringsangst med software der bør vigtige forretningsdata

jeg tror at hvis de ikke kan leve med det som det er så må de hyre en der sidder ved tasterne og tager ansvar for at det kører, det tør jeg ikke

takker for gode input
mvh thomas
Avatar billede freja98jan Nybegynder
04. februar 2013 - 13:23 #9
Jeg står med samme problem efter en succesfuld server installation på en 2012 SQL på en windows 8 server.
Klientinstallationen gik ganske fint igennem fra min egen PC, så det ud til.
Men jeg får præcis samme fejl, når jeg kører klienten fra min PC som administrator.

Og jeg kan heller ikke se hvorfor det ikke virker.

Fandt du en løsning ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. februar 2013 - 07:48 #10
Ikk rigtig
Har ikke været igang med det siden men har hørt at jeg skal prøve at oprette windowsbrugeren i navision
Avatar billede freja98jan Nybegynder
06. februar 2013 - 08:18 #11
Fik et par andre øjne på sagen.
Vores sql-server-mand åbnede en motorvej lige igennem rettighederne.
Og så kørte det bare.
Det var simpelthen (i mit tilfælde) rettigheds problemer for administrator på serveren.
Avatar billede mth91 Nybegynder
25. april 2016 - 08:38 #12
Hej

Jeg får et lidt anderledes problem med C5 2012 på terminal serveren.
Når de forskellige brugere prøver at afslutte C5 vil den ikke lukke ned, selvom man prøver at lukke den ned gennem joblisten bliver den ved med at være der indtil man logger af serveren og på igen, dette giver også et problem at den stadig kører i baggrunden på en eller anden måde. Har prøvet at kigge i event viewer og den viser ingenting.
Nogen forslag til en måde den kan lukkes ned på uden den giver sådan et problem, jeg har ikke flere skud i bøssen?