Avatar billede Six Nybegynder
02. maj 2012 - 23:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mus mister USB forbindelse meget ofte

Hej eksperter

Jeg er stødt på et noget irriterende problem - forløbet er som følger.

Musen er en MSI 3.0 Explorer

Jeg tog min mus med op til en kammerat og brugte den en hel dag, da jeg kom hjem satte jeg den selvfølgelig til min egen pc igen. Derefter er den begyndt at miste USB inkl. strøm så ofte at jeg bliver åndsvag. Jeg skal ikke kunne sige om jeg har sat den i den samme port som da jeg hev den ud.

Løsninger jeg har forsøgt:

Hive alle usbstik ud af min pc, slette USB controllers og replugge og genstarte.

Skifte strøm styrring for usb porte, så de ikke er tilladt at slukke.

Flytte min mus til forskellige porte og geninstallere drivere. Intet virker.

Det sjove er at der kan gå et par timer hvor den egentlig bare fungere som den skal - men når den så først har gjort det en enkelt gang, så bliver den spedalsk. Må indrømme at den har været MEGET tæt på at flyve ind til naboen igennem væggen.

Nogen der har nogle forslag til noget? Eller som kan fortælle mig at det med sikkerhed er en hardwarefejl?

På forhånd tak :)
Avatar billede Santin Nybegynder
03. maj 2012 - 09:17 #1
Hmm.. Er det en trådløs mus eller med ledning?

For har selv prøvet noget af det samme med min engang, der var problemet at ledning v. USB stikket havde en løs forbindelse, så hvis det er det der er galt, så er du ud og købe en ny mus ;)

/Santin
Avatar billede carnem88 Nybegynder
03. maj 2012 - 12:09 #2
det lyder dælme smadret ! min msi 3.0 explore gør AKURAT det samme !, den har virket perfekt i over 6 år, og hvis jeg kobler den til virker den perfekt, pludselig hopper den af og så skal jeg hive usb stikket ud og sætte i igen, og så virker det noget tid igen ?
- vil ik skifte den mus ud med nogen anden, så underligt de gør det på samme tid ?
Avatar billede Six Nybegynder
03. maj 2012 - 19:33 #3
Santin - Den er kablet. Jeg har prøvet at fremprovokere et disconnect ved at rive vildt og voldsomt i musen, som f.eks. når jeg gamer den lidt. - bare lidt vildere ;) - Men det kan ikke fremprovokeres, og det ville jeg mene at det burde kunne hvis det var en løs forbindelse - Så pt. tror jeg ikke det er det.

Carnem88 - Forskellen på dit og mit problem er at jeg ikke behøves at tage stikket ud og sætte i igen, den dør bare i 1-2 sekunder og nogle gange 5 gange i streg på et minut. Men har aldrig skullet tage stikket ud og sætte i igen.

Jeg er der hvor den eneste løsning der næsten er tilbage for mig, er at købe en ny mus og teste den af, hvis den gør det samme så sende den tilbage på returretten. Og så ellers bare smide en bombe i min maskine bagefter... måske forsøge mig med en formatering først :P
Avatar billede carnem88 Nybegynder
03. maj 2012 - 19:48 #4
okay mig der har misforstået det så, er jeg da ked af :) men sq nitte alligevel, må også erkende at slaget er tabt og må invistere i en ny. Men til gengæld , hvis den også holder 6 år er pengene fandme givet godt ud ^^
Avatar billede Six Nybegynder
03. maj 2012 - 20:19 #5
Jeg kommer også til at holde mig til den mus der så længe den bliver produceret ;) - Den er jo samtlige mønter værd :D

Det var ikke ment som en "Jeg hader dig, du har jo ikke samme problem som mig" kommentar, jeg er bare taknemmelig for dit input, hvad enten problemet er det samme som mit, eller ligner - det kan jo være løsningen er den samme, så ingen undskyldninger er nødvendige her :)
Avatar billede carnem88 Nybegynder
03. maj 2012 - 20:34 #6
Kan jeg nu også godt forstå, sq den bedste mus der er produceret i mine øjne ;D, ligger perfekt i hånden !

- hehe okay, det var skam altid noget :D
Avatar billede Six Nybegynder
17. maj 2012 - 04:37 #7
Jeg lukker her - Problemet er stadig ikke løst.