Avatar billede qwerty1337 Nybegynder
03. maj 2012 - 21:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DHCP er ikke aktiveret for "LAN-forbindelse"

Heey Eksperter (:

Jeg har problemer med mit internet på min bærbar computer,

Når jeg sætter mit Kabel i den siger den "DHCP er ikke aktiveret for LAN-forbindelse" og jeg har genstartet routeren, har søgt lidt på internettet men kan ikke rigtigt finde noget med samme problem.
min ipconfig /all siger lidt random :S
måske nogen af jer kan hjælpe mig (:

tak på forhånd
Avatar billede Bargisen89 Nybegynder
03. maj 2012 - 22:14 #1
Hej, hvilket styresystem bruger du? :)
Avatar billede sand321 Nybegynder
03. maj 2012 - 22:54 #2
Hvis det er vista eller 7: http://it.rockefeller.edu/html/pdf/network/Settings_for_DHCP_for_Windows.pdf

Hvis det er XP højreklikker du på netværkssteder og vælger egenskaber -> højreklik du på netkortet -> egenskaber -> tcp/ipv4 -> egenskaber. Der kan du vælge hent automatisk en IP adresse eller noger i den dur.
Avatar billede Bargisen89 Nybegynder
03. maj 2012 - 22:56 #3
Andre ting som muligvis kan hjælpe, hvis andet ikke vil?
- Windows update! ;)

Ellers en hurtig en på engelsk her, som også hjælper!
- Dog for de lidt mere avancerede brugere :)

1. Start -> run -> regedit.exe
2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}
3. {GUID} sub-key refers to the network adapter that is having the issue. In my case my Intel Pro 2200BG card.
4. Add a new DWORD (32bit) value and rename it to "DhcpConnDisableBcastFlagToggle".
5. Modify the "DhcpConnDisableBcastFlagToggle" key and change the value to "1″.
6. Modify the "DhcpConnForceBroadcastFlag" key and change the value to "0″.
7. Reboot and test the connection again with DHCP. (The reboot is optional)
Avatar billede qwerty1337 Nybegynder
03. maj 2012 - 23:26 #4
har ikke denne GUID fil ting