Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 15:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Intet netværkskort

Jeg købte min computer, da jeg var i Spanien, så styresystemet Windows var på spansk. Nu har jeg så lige installeret Windows 7 Professional på computeren, så jeg kunne få den på dansk. Men nu kan jeg ikke få adgang til internettet... Den siger, at "der ikke er registeret et korrekt installeret netværkskort". Og når jeg går ind i netværksdiagnosticering siger den at "der ikke er fundet en driver til netværkskortet". Jeg har prøvet alle muligheder her på computeren og intet virker. Jeg har også prøvet at åbne computeren fra Diskdrevet, for at slette alt på C-drevet, for så igen at installere Windows 7, men det hjalp heller ikke.
Er der nogen der kan hjælpe mig!!??
Mvh Marie
Avatar billede sand321 Nybegynder
05. maj 2012 - 15:08 #1
Du har sandsynligvis fået driveren med på CD da du købte computeren ellers kan du finde den på nettet.

Hvilken model er det du har købt?
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 15:19 #2
Jeg fik ikke nogen CD med, da jeg købte den. Hvor kan jeg finde den?
Det er en HP Compaq Mini CQ10
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2012 - 15:30 #3
www.hp.dk
klik på 'support og drivere'
indtast 'HP Compaq Mini CQ10' og du vil se, at der mangler lidt i navnet - men vælg nu din præcise model.
Der er kun drivere til xp og win7-32bit

du skal nok have fx hwinfo også, så du kan se det præcise navn på dit netkort http://www.hwinfo.com/download32.html
så du vælger den rigtige driver.
Avatar billede sand321 Nybegynder
05. maj 2012 - 15:36 #4
Der er 10 forskellige udgaver af den model. Hvad står der efter CQ10?

Er det det trådløse netværkskort eller det kablede eller begge dele, der ikke virker?

Gå ind på denne side: http://www8.hp.com/dk/da/support-drivers.html
I søgefeltet skriver du: Compaq Mini CQ10, hvorefter du vælger den rigtige udgave.

Derefter skulle du kunne downloade en driver til dit netværkskort!
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 15:39 #5
Okay det vil jeg prøve. Hvor ser jeg det præcise navn på min computer?
Men jeg sidder ved en anden computer, da jeg jo ikke kan komme på nettet på min egen, så kan man downloade det til et USB-stik eller noget, så jeg kan lægge det over på min computer?
Avatar billede sand321 Nybegynder
05. maj 2012 - 15:47 #6
I det link jeg gav dig, står der lige under søgefeltet "hvordan finder jeg mit produktnummer". Klik på linket og følg guiden!

Ja, man kan sagtens gemme det på et USB-stik (hvis der er ledig plads på det selvfølgelig)
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 16:09 #7
Okay den hedder Compaq Mini CQ10 100. Når jeg så har valgt operativsystem, kan jeg så vælge nogle forskellige downloads. Der er en der hedder: "Driver til trådløst Atheros-netværkskort til Microsoft Windows 7". Men er det den? Hvad er Atheros?

Hvor meget fylder sådan et program, hvor stor skal USBet være?
Avatar billede sand321 Nybegynder
05. maj 2012 - 16:27 #8
Ja, det er den du skal bruge for at komme trådløst på nettet!

Atheros er navnet på kortet i din computer.

Det fylder typisk nogle mega byte, så pladsen burde ikke være et problem.
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 17:40 #9
Jeg har nu prøvet at downloade programmet til en USB og derefter sat det i min computer, installeret programmet. Men det virker ikke, jeg kan stadig ikke komme på nettet.
Avatar billede sand321 Nybegynder
05. maj 2012 - 17:56 #10
Ok. Du vil gerne på nettet trådløst?
Får du samme fejl når du trykker diagnosticer, som før du installerede driveren?
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 18:01 #11
Ja og jeg har kunne komme på det, inden jeg geninstallerede windows 7. Ja jeg får præcis de samme svar...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2012 - 18:05 #12
jeg tror, du skulle have brugt
Broadcom Wireless LAN-driver til Microsoft Windows 7
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 18:12 #13
Okay den prøver jeg så lige
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 18:42 #14
Jeg har prøvet programmerne og jeg kan ikke få dem til at virke, men har fundet en Wireless USB Adapter, som jeg gennem den kunne få forbindelse til mit trådløse netværk.
Så må jeg senere prøve at finde ud af hvordan jeg så kan komme på uden USBen. Men tusind tak for hjælpen! Jeg vil prøve at sidde og nørkle lidt mere med de sider i har givet mig.
Mvh Marie
Avatar billede MarieHviid Nybegynder
05. maj 2012 - 18:44 #15
Tak