Avatar billede svetoslav95 Nybegynder
07. maj 2012 - 23:54 Der er 2 kommentarer

Hvilket grafikkort?

Hej folkens.

Jeg sidder her og skal vælge mellem tre grafikkort:

Jeg vil være taknemmelig hvis der var nogen der ville fortælle hvilket der var bedst, og hvorfor..

1. ZOTAC GeForce GT 430 Synergy Edition (4 GB)

Shader Clock Speed     1400 MHz

Antal Stream processorer     96

Max. opløsning     2560 x 1600

Clock Hastighed     700 MHz

Grafikprocessor     NVIDIA GeForce GT 430

RAMDAC clockhastighed     400 MHz

Grafik Interface     PCI Express 2.0 x16

HDCP-kompatibel     Ja

Video Hukommelse     4 GB DDR3 SDRAM

Busbredde     128-bit

Video clock hastighed     1.066 GHz

2.Sapphire RADEON HD 6750  (2 GB)

Antal Stream processorer     720

Max. opløsning     2560 x 1600

Clock Hastighed     700 MHz

Grafik Interface     PCI Express 2.0 x16

V-Sync Hastighed     60 Hz

Video Hukommelse     2 GB DDR3 SDRAM

Busbredde     128-bit

Video clock hastighed     1.6 GHz

og 3.Sapphire RADEON HD 6670(1 GB DDR5 SDRAM)

Ram: 1 GB DDR5 SDRAM
Busbredde     128-bit
Video clock hastighed     4 GHz

Max. opløsning     2560 x 1600
Clock Hastighed     800 MHz

480 Stream Processor.

Video adapter egenskaber Integreret 7.1 kanal HD Audio kontroller / AMD HD3D Technology / AMD CrossFireX Technology
Grafik Interface     PCI Express 2.1 x16
V-Sync Hastighed     60 Hz

Tusind tak for hjælpen!

Mvh. Siava
Avatar billede klavil Seniormester
09. maj 2012 - 03:35 #1
Hej

Jeg går udfra at det er til spil du skal bruge kortet.
Det øverste kort fra Nvidia skal du glemme ift til de andre to. Det kort er noget ældre og ligger derfor en tak lavere i ydelse og kan ikke nå de andre 2 til knæet.
Her er et link der viser hvad Nvidia kortet konkurrerer med og som du kan se, er det ældre modeller af Radeon, nemlig 5 serien og ikke 6 serien som du har som de andre 2: http://www.guru3d.com/article/geforce-gt-430-review/16
De sidste 2 kort er dem du skal satse på. Jeg liner lige en test af de 2 kort mod hinanden samt et 6770 Saphire kort som de anbefaler.
http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd6670_ultimate_hd6750_hd6770/
Alt ialt viser testen af kortene at for et par hundrede kroner mere kan du købe Radeon 6770 og få lidt mere spil ydelse, derefter kommer  6750 og sidst 6670.
Hvis du skal vælge mellem dem du har her og det er dit budget så vælg HD6750.
Der er jo selvfølgelig mange faktorer i en test som denne og den viser kun det billede som den her pc er sat op med.
Det kommer jo også an på din Processor, hvor mange ram du har osv. Hvilken opløsning du spiller i har jo også meget at sige. Om du sætter alt på high eller lader spillet styre det osv osv.
Håber det her kan hjælpe dig lidt eller må du spørge igen :)
Avatar billede klavil Seniormester
09. juli 2012 - 18:00 #2
Har du fået købt noget :)