Avatar billede Helmaxen Nybegynder
08. maj 2012 - 13:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scrollhjulet er feil.

Kommer her med et spørsmål anågende scrollhjulet.

Jeg formatterte maskina for et par dager siden, og etter det er ikke scrollhjulet riktig lenger. Før formatteringa, når jeg klikket på scrollhjulet på en link i browseren, åpnet linken i en bakgrunnsfane, hvilket jeg har lest er standard i Windows. Men nå åpnes i stedet utforskeren enten jeg gjør det i browseren eller ikke. Noen som har noen løsning på problemet?

Maskina har Win Xp, Sp3, fullt oppdatert.
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. maj 2012 - 14:32 #1
Har du hentet og installeret den korrekte driver til din mus?
/ptj_11
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
08. maj 2012 - 15:17 #2
Har standard mus fra Lemel, og har aldri hatt problemer med det før. Men det jeg kan prøve, er å slette musa fra systemet, sånn at Win legger inn ny generell driver. Kan hjelpe.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
08. maj 2012 - 15:27 #3
Da var det prøvd, men resultatet ble det samme. La forøvrig merke til at under driver, sto samme mus oppført 2 ganger, så jeg slettet begge først, restartet, og maskina la inn igjen 2 drivere. Så jeg har igjen slettet den ene. Skal nå restarte en gang til for å se om det hjelper.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
08. maj 2012 - 21:49 #4
Da svarer jeg selv, siden jeg selv har funnet løsningen:

Det har via en eller annen installasjon kommet med et lite program som heter mmkeybd.exe, som startet opp sammen med pc'en. Dette programmet endrer tydeligvis på oppsettet, men hvor vet jeg ikke. Men da jeg stoppet den prosessen og fjernet programmet fra Windowsmappen, virker scrollhjulet som det skal igjen. :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. maj 2012 - 23:08 #5
Her er hvad jeg har kunnet finde angående det nævnte program:

The MMKeybd.exe is a Packard Bell process installed along with any multi-media keyboard driver. This process enables the configuration and use of additional keys on the multi-media keyboard. Presence or absence of this process does not affect the functionality of the normal keys on the multi-media keyboard or any key on a normal keyboard.
Det er altså et program til at konfigurere din mus og dit keyboard med.
/ptj_11
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
09. maj 2012 - 02:01 #6
Ok. Da ble den tydeligvis installert sammen med den oppdateringen til keyboardet fra Windows update, hvilket jeg gjorde for første gang nå. Har tidligere ikke tatt med den oppdateringen. Men det jeg ikke skjønner, er at jeg ikke kunne konfigurere noe som helst, det bare var der.
Men nå er den da borte, så får det da bare være sånn. :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. maj 2012 - 21:20 #7
Det kunne jo så tyde på, at Microsofts opdatering indeholder en fejl.
Du skal så åbentbart undlade denne opdatering fra fremtidige opdateringer, for at undgå flere problemer.
Kan være, at du skal oplyse dine systemoplysninger, så andre brugere kan sammenligne deres systemer med dine.Derved kan de nyde godt af dine erfaringer.
/ptj_11