Avatar billede strikerdk Novice
09. maj 2012 - 20:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HiJackThis Log

Hej Eksperter

Jeg sidder med en pc med tilhørende ekstern harddisk.

På PCén er der installeret AVAST som pludseligt har smidt ALLE mapper (billeder, musik, filmklip etc.) på den eksterne disk ned i VIRUS Chestmed beskeden:
Trojan horse blocked

Jeg tænkte jeg ville genskabe filerne - for det virkede forkert, men de ryger tilbage igen så snart AVAST opdager dem.

Jeg de-aktiverede AVAST og genskabte filerne, med det resultat at PCén ikke kunne komme på nettet.

Har kørt CCcleaner og Housecall uden held.

Tænkte om nogen havde lysten til at se på denne log?
-----------------------------------------------------------------
HIJACKTHIS log
-----------------------------------------------------------------
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 20:13:08, on 09-05-2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\windows\system32\Dwm.exe
C:\windows\system32\taskhost.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Conexant\SAII\SmartAudio.exe
C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\utility.exe
C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Ask.com\Updater\Updater.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Users\Anja\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe
C:\windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil11f_ActiveX.exe
C:\Program Files\Mobile Partner\Mobile Partner.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Anja\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\IR22MOV9\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
R3 - URLSearchHook: uTorrentBar Toolbar - {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc} - C:\Program Files\uTorrentBar\tbuTor.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: uTorrentBar Toolbar - {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc} - C:\Program Files\uTorrentBar\tbuTor.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: uTorrentBar Toolbar - {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc} - C:\Program Files\uTorrentBar\tbuTor.dll
O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmartAudio] C:\Program Files\CONEXANT\SAII\SAIICpl.exe /t
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GShortCut] "C:\Program Files\Lenovo\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Lenovo\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\5.0"
O4 - HKLM\..\Run: [EnergyUtility] C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\utility.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Energy Management] C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ApnUpdater] "C:\Program Files\Ask.com\Updater\Updater.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Users\Anja\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify] "C:\Users\Anja\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe" /uri spotify:autostart
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] "C:\Users\Anja\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Anja\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{9ED76A3B-838D-4BBF-97CE-855058B058F3}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: IGRS - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\ReadyComm\common\IGRS.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Lenovo ReadyComm AppSvc - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\ReadyComm\AppSvc.exe
O23 - Service: Lenovo ReadyComm ConnSvc - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\ReadyComm\ConnSvc.exe
O23 - Service: Sony Ericsson PCCompanion - Avanquest Software - C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\PCCService.exe

--
End of file - 9815 bytes
09. maj 2012 - 21:06 #1
Det er du jo selv ude om med
[uTorrent]
...

Bør (SKAL) afinstaleres ...

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

---

Du bør/skal også afinstall
ASK Toolbar - elller elsker du den ?
Avatar billede strikerdk Novice
09. maj 2012 - 23:26 #2
Okey - så kom jeg igennem.

- Fjernet utorrent (den overså jeg inden jeg postede her)
- Fjernet ASK toolbar.

Bør jeg ikke fjerne utorrent keyen? og er der evt. andre der skal fjernes?

HIJACKTHIS LOG
-----------------------------------------------------------------
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:18:56, on 09-05-2012
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\windows\system32\Dwm.exe
C:\windows\system32\taskhost.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Conexant\SAII\SmartAudio.exe
C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\utility.exe
C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Users\Anja\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe
C:\Users\Anja\AppData\Roaming\Spotify\spotify.exe
C:\Users\Anja\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Pro\DTShellHlp.exe
C:\windows\system32\wuauclt.exe
D:\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: uTorrentBar Toolbar - {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc} - C:\Program Files\uTorrentBar\tbuTor.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: uTorrentBar Toolbar - {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc} - C:\Program Files\uTorrentBar\tbuTor.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: uTorrentBar Toolbar - {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc} - C:\Program Files\uTorrentBar\tbuTor.dll
O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\aswWebRepIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmartAudio] C:\Program Files\CONEXANT\SAII\SAIICpl.exe /t
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GShortCut] "C:\Program Files\Lenovo\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Lenovo\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\5.0"
O4 - HKLM\..\Run: [EnergyUtility] C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\utility.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Energy Management] C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Users\Anja\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify] "C:\Users\Anja\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe" /uri spotify:autostart
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] "C:\Users\Anja\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Anja\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: IGRS - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\ReadyComm\common\IGRS.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Lenovo ReadyComm AppSvc - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\ReadyComm\AppSvc.exe
O23 - Service: Lenovo ReadyComm ConnSvc - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\ReadyComm\ConnSvc.exe
O23 - Service: Sony Ericsson PCCompanion - Avanquest Software - C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\PCCService.exe

--
End of file - 9655 bytes

-----------------------------------------------------------------
MALWARE BYTE LOG
-----------------------------------------------------------------

Malwarebytes Anti-Malware 1.61.0.1400
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.05.09.05

Windows 7 Service Pack 1 x86 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Anja :: ANJAS-COMPUTER [administrator]

mbam-log-2012-05-09 (21-47-53).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 364111
Tid gået: 1 time(e), 18 minut(ter), 24 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 29
HKCR\AppID\{D2083641-E57F-4eab-BB85-0582424F4A29} (Adware.HotBar.CP) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Typelib\{B035BA6B-57CD-4F72-B545-65BE465FCAF6} (Adware.ShoppingReport2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Typelib\{D44FD6F0-9746-484E-B5C4-C66688393872} (Adware.ShoppingReport2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Interface\{0EB3F101-224A-4B2B-9E5B-DF720857529C} (Adware.ShoppingReport2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{A078F691-9C07-4AF2-BF43-35E79EECF8B7} (Adware.Softomate) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{69725738-CD68-4f36-8D02-8C43722EE5DA} (Adware.Hotbar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{B58926D6-CFB0-45D2-9C28-4B5A0F0368AE} (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ShoppingReport2 (Adware.HotBar.SS2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ClickPotatoLiteAx.Info (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ClickPotatoLiteAx.Info.1 (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ClickPotatoLiteAX.UserProfiles (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ClickPotatoLiteAX.UserProfiles.1 (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\MenuButtonIE.ButtonIE (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\MenuButtonIE.ButtonIE.1 (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.HbAx (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.HbAx.1 (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.HbInfoBand (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.HbInfoBand.1 (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.IEButton (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.IEButton.1 (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.IEButtonA (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.IEButtonA.1 (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.RprtCtrl (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\ShoppingReport2.RprtCtrl.1 (Adware.ShopperReports) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\AppID\MenuButtonIE.DLL (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\Software\clickpotatolitesa (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\Software\ShoppingReport2 (Adware.ShoppingReport2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\ClickPotatoLite (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\ShoppingReport2 (Adware.ShoppingReport2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
HKLM\SOFTWARE\Mozilla\Firefox\extensions|ClickPotatoLite@ClickPotatoLite.com (Adware.ClickPotato) -> Data: C:\Program Files\ClickPotatoLite\bin\10.0.637.0\firefox\extensions -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 13
C:\ProgramData\2ACA5CC3-0F83-453D-A079-1076FE1A8B65 (Adware.Seekmo) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\ClickPotatoLiteSA (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Anja\AppData\Roaming\ClickPotatoLite (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ClickPotatoLite (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ClickPotatoLite\bin (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ClickPotatoLite\bin\10.0.637.0 (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ClickPotatoLite\bin\10.0.637.0\firefox (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ClickPotatoLite\bin\10.0.637.0\firefox\extensions (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ClickPotatoLite\bin\10.0.637.0\firefox\extensions\plugins (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ShoppingReport2 (Adware.ShoppingReport2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ShoppingReport2\Bin (Adware.ShoppingReport2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ShoppingReport2\Bin\2.7.21 (Adware.ShoppingReport2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ClickPotato (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Inficerede Filer: 12
C:\Program Files\ClickPotatoLite\bin\10.0.637.0\firefox\extensions\plugins\npclntax_ClickPotatoLiteSA.dll (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ShoppingReport2\Uninst.exe (Adware.HotBar.SS2) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
F:\RECYCLER\e621ca05.exe (Worm.Dorkbot) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\ClickPotatoLiteSA\ClickPotatoLiteSA.dat (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\ClickPotatoLiteSA\ClickPotatoLiteSAAbout.mht (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\ClickPotatoLiteSA\ClickPotatoLiteSAau.dat (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\ClickPotatoLiteSA\ClickPotatoLiteSAEULA.mht (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\ClickPotatoLiteSA\ClickPotatoLiteSA_kyf_update.dat (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files\ClickPotatoLite\bin\10.0.637.0\firefox\extensions\install.rdf (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ClickPotato\About Us.lnk (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ClickPotato\ClickPotato Customer Support.lnk (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ClickPotato\ClickPotato Uninstall Instructions.lnk (Adware.ClickPotato) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)
09. maj 2012 - 23:33 #3
Også Toolbaren !!!

Føj en masse 'snavs' ...

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede strikerdk Novice
09. maj 2012 - 23:46 #4
Du har så ganske ret :-)

Den kører fint - jeg har dog stadig problemet med alle de filer der ligger i VIRUS CHESTén, og dem skal jeg have fundet en løsning på.

Alle de steder jeg kan læse mig frem skrives der - at det er en virus som omdanner alle mapper på den eksterne disk til shortcuts. Der er bare ingen indikation i nogen af loggene.
Avatar billede strikerdk Novice
10. maj 2012 - 00:02 #5
Smider du et svar som tak for hjælpen? :-)
10. maj 2012 - 06:50 #6
Ping...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering