Avatar billede ToryL Novice
12. maj 2012 - 14:07 Der er 6 kommentarer

Køb af høretelfoner i Apple

Hej. Jeg købte for en måned siden høretelefoner ved navn Beats By Dre Solo (Red) i Apple Store. Nu efter en måneds tid er der en lille skrue der er røget ud af den så den ene side af høretelefonerne hænger bare ned. Altså den fungere fint, men man kan bare ikke tage den på fordi høretelefonerne sidder løst i den ene side. Og nu sidder jeg og tænker lidt om jeg ikke skal sende den til reparation (den har trods alt kostet omkring 1500), men jeg er i tvivl om hvor jeg skal sende den til reparation henne og om overhovedet garantien dækker. Tror jeg har hørt noget med at hvis man køber et ikke apple produkt på deres hjemmeside så reparerer de den ikke, men jeg skal derimod tage kontakt til dem der har lavet produktet. Er lidt i tvivl og ved ikke hvad jeg skal gøre. Er der nogen der har en idé om hvad der skal til for at jeg kan få min høretelfoner fixet og hvem jeg skal tage kontakt til?

Takker på forhånd
Kasper
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2012 - 14:12 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2012 - 14:13 #2
Avatar billede thov Forsker
12. maj 2012 - 14:44 #3
Fordi vi befinder os i Danmark, gælder dansk lovgivning også for Apple.
(Selvom de af og til har svært ved at fatte det).

Så den butik som sælger dig et produkt, SKAL også tage det ind til reparation.
Og du har to års 'Reklamationsret'.
http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigtige-regler
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2012 - 14:58 #4
#3 Butikken er Apple Store :)
Avatar billede thov Forsker
12. maj 2012 - 16:10 #5
#4 Hvis du mener denne netbutik http://store.apple.com/dk så gælder præcis de samme betingelser, som for en fysisk butik i dronningeriget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2012 - 16:16 #6
Selvfølgelig gør de det! :)