Avatar billede sylle Novice
15. maj 2012 - 10:13 Der er 6 kommentarer

Zoom knap på hjemmeside

Hej med jer,

Jeg har en hjemmeside, som kører i et cms system.
Siden er for vores lokalsamfund, og samler alle oplysninger om nyheder, aktiviteter, faciliteter m.m.
Da alle skal have mulighed for at gå på siden, er der sat en touchscreen op hos den lokale købmand med adgang til siden - og her opstår mit problem. Da nogle bruger er 60+ har de svært ved at læse teksten på siden, men da der ikke er tastatur og mus til skærmen, kan man ikke forklare dem genvejen, og det bliver også for kringlet, at få dem til at gå ind i indstillingerne.
Er det muligt at lave et + og - ikon til hjemmesiden, og få dem til at agere genvej for zoom funktionen?

Håber I kan hjælpe
Sylle
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. maj 2012 - 11:13 #1
Hej Sylle,

Det lyder som en rigtig god idé. Du skal vel bruge noget der minde om dette ...
http://davidwalsh.name/change-text-size-onclick-with-javascript
Avatar billede pstidsen Novice
15. maj 2012 - 12:11 #2
Hvis det bare er én computer der skal have det, så prøv Firefox med dette plugin: http://malektips.com/firefox-zoom-toolbar-buttons.html
Avatar billede sylle Novice
18. maj 2012 - 22:02 #3
Tak for svaret til jer begge to.

Det er nok mest i retning af din løsning Tino_bh, men da det er et købt cms system, er det ikke sådan lige til at få kopieret koden ind de rigtige steder. Men jeg kigger nærmere på det og tager evt. kontakt til udbyderen om de kan hjælpe.

pstidsen - det er en generel funktion, som helst skal virke på alle computere, elles ville dit løsningsforslag være fint.
Avatar billede pstidsen Novice
18. maj 2012 - 23:32 #4
På min kommunes hjemmeside bruger de java script: http://www.hedensted.dk/ Se i toppen på knapperne Mindre tekst og Større tekst.
Avatar billede sylle Novice
14. juni 2012 - 09:21 #5
Hej med jer,

Så lykkedes det at få en zoom knap på hjemmesiden ved hjælp af tino_bh kommentar. Så hvis du ligger et svar, sender jeg point din vej :-)

Tak for hjælpen, kunne ikke selv ligge koden ind i CMS systemet, men udvikleren fra udbyderen klarede det for mig - så super løsning. Kan ses her på www.fjellerad.info
Avatar billede sylle Novice
14. juni 2012 - 09:30 #6
Ps. funktionen ligger i bunden af venstre side men virker pt. ikke på forsiden og siderne under foreninger - men det er ved at blive rettet.