Avatar billede Kenneth1985 Nybegynder
16. maj 2012 - 12:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Router skal skiftes til samme model men virker ikke.

Hej alle.

Min router d-link dir-100 skal skiftes da den gamle er defekt. Jeg har købt en ny i samme model, men da jeg sætter den til kommer der ingen forbindelse til internettet eller til routeren. Det hele er tilsluttet på samme måde.
Kører windows xp på begge computere som er til sluttet til routeren. Tænker bare når det er den samme model så skulle det bare køre med det samme, jeg sætter dem nye til. Det hele er sat til med tråd så ingen trådløse forbindelser.
Har også sat installations cd'en i og fulgt den men den skriver bare at der ingen forbindelse er til routeren og det hele er sat korrekt til. Modemmet er et adsl modem.

Hvad gør jeg??

Mvh Kenneth
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 12:19 #1
Får din computer en ip adresse tildelt?
Avatar billede Kenneth1985 Nybegynder
16. maj 2012 - 12:27 #2
Det må den næsten gøre når det ikke virker eller hvad? hvor finder jeg det henne?
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 12:47 #3
Tryk start og højreklik på netværksteder, dobbeltklik på lan forbindelse og kig under fanen længst til højre.
Avatar billede Kenneth1985 Nybegynder
16. maj 2012 - 13:30 #4
Okay der er tildelt en ip adresse.
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 13:44 #5
Hvilken IP, dns og standardgateway har du fået? Du skal prøve at pinge standardgatewayen (routeren)
Avatar billede Kenneth1985 Nybegynder
16. maj 2012 - 14:11 #6
Hmm.. den vil ikke pinge den nye router selvom der står ip adr. bagpå 192.168.0.1 Kører ping over cmd/dos.
Men det er som om den gamle router har en anden ip 192.168.1.1 selvom der også står 192.168.0.1 bagpå den. Så den kan muligvis have fået en anden ip. sys bare det er underligt.
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 14:23 #7
Tryk start og højreklik på netværksteder, dobbeltklik på lan forbindelse og kig under fanen længst til højre. Find der hvor der står standardgateway (du skal måske klikke på en detaljer knap for at få det frem)

Standardgateway'en er din router i det her tilfælde og det er den adresse du skal pinge.
Avatar billede Kenneth1985 Nybegynder
16. maj 2012 - 15:26 #8
den pinger nu tak for hjælpen :D
Avatar billede Kenneth1985 Nybegynder
16. maj 2012 - 15:28 #9
hov nu gav jeg point til mig selv hvordan giver jeg point til dig?..
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 15:41 #10
Det kan du ikke, men det er helt i orden. Mangler ikke point pt.
Avatar billede Kenneth1985 Nybegynder
16. maj 2012 - 15:41 #11
Men jeg reparerede bare min forbindelse så den fornyede mine ip adresser og så virkede det hele :D
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 15:53 #12
Ok, sådan kan man tit få det til at virke og hvis det ikke hjælper kan man tage strømmen fra routeren i 10 sek og tilslutte den igen. Troede dog at problemet var lidt mere omfattende, men godt det kom til at virke :)