17. maj 2012 - 21:55Der er
4 kommentarer og 2 løsninger
Mac book pro - helt død
Hej... Jeg tændte min computer i morges (macBook pro) uden at den var tilknyttet en strømkilde. Jeg var derefter væk i en times tid, så da min computer har et dårligt batteri, var den slukket da jeg kom tilbage. Dette er sket før, og de gange har jeg tilsluttet den til strøm og givet den 20 minutters tid, hvorefter den starter igen. Problemet er, at det gør den bare ikke nu. Den er helt død. Der er absolut ingen reaktion, når jeg trykker på start-knappen. Er der nogle, som har en idé om, hvor problemet er og om man kan gøre noget?
Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.
Plejer der at være lyd på når du starter den ? -eller er der skruet helt ned - så du ikke kan høre start-lyden ?
Hvis ja og du bare ikke kan høre nogen start-lyd: -pil batteriet ud. Sæt det straks i og forsøg igen.
Hvis nej. Det sker intet: -start. Vent et par minutter eller tre - skru op for lysstyrken på skærmen (F2) Det kan jo være, at du har "kommet til" at skrue ned for lysstyrken. Det er sket for mig et par gange (eller også er det nisserne inde i Mac'en)
PS: tjek lige med en kollega/kammerat/kone/veninde, at det ikke er din lader den er gal med. Lån en lader. Lån evt et andet batteri, hvis det er muligt.
Virker det stadig ikke - er bundkortet eller måske dit grafikkort dødt. Du kan søge på Apple på din model - der kan være ærgelser ved din models grafikkort (f.eks 17" - Model Number: A1229 - grafikkort dør)
Tak for svar... Jeg har prøvet det med batteriet nogle gange - men tilsyneladende er den fuldstændig død. Jeg vil i morgen prøve med en andens batteri og oplader. (Hvis der er noget galt, så håber jeg godt nok ikke det harddisken!)
Men jeg vender tilbage imorgen, hvis jeg ikke har fundet løsningen.
Jeg har prøvet at sidde og eksperimentere, desværre uden held :( Tror jeg forstod ovenstående link rigtig, men der skete stadig intet. Måske jeg kigger forbi en mac-forhandler imorgen. De plejer at være rimelig hjælpsomme i Eplehuset! Krydser bare fingre for, at min harddisc ikke er røget. Men tak for hjælpen. /D
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.