Avatar billede t_jaeger Praktikant
21. maj 2012 - 04:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel dubletter

Har følgende forespørgsel:

SELECT DISTINCT [Fuldført kusus].[Medarb nr], Navneliste.GRAD, Navneliste.NAVN, Navneliste.[GRP/DEL]
FROM Navneliste LEFT JOIN [Fuldført kusus] ON Navneliste.[Medarb nr] = [Fuldført kusus].[Medarb nr]
WHERE (((Navneliste.[GRP/DEL])<>"Reserve") AND (([Fuldført kusus].Kursusnavn)<>"GME-F"))
ORDER BY Navneliste.NAVN;

Kurser er sorteret således de skal udgå "GME-F".
Personen der så har "GME-F" skulle helst heller ikke optræde på listen.
Avatar billede terry Ekspert
22. maj 2012 - 18:39 #1
what has dubletter to do with the question, and what is the result of the query showing?

BOTH Navneliste.[GRP/DEL])<>"Reserve") and Fuldført kusus].Kursusnavn)<>"GME-F must be true before it will work
Avatar billede t_jaeger Praktikant
22. maj 2012 - 22:14 #2
Den virker næsten som jeg vil have den til.

I tabel [Fuldført kursus] samles alle kurser. En person kan have mange kurser - derfor SELECT DISTINCT.
Så er der kun een post for hver person.

Hvis personen har kurset GME-F skal han ikke være på listen.
Men det  er han fordi han har andre kurser.

Hvordan kan man helt undgå at han på listen.
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2012 - 19:09 #3
any chance of seeing the db (tables/query)?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede t_jaeger Praktikant
23. maj 2012 - 20:57 #4
DB fylder 107 MB og har  enkelte person oplysninger.
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2012 - 21:31 #5
Have you sent it?
compact/repair + zip

I'll try and find time tomorrow otherwise I wont get time before monday
Avatar billede t_jaeger Praktikant
23. maj 2012 - 22:04 #6
Sendt. Fjernet enkelte oplysninger.
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2012 - 22:22 #7
does this give you waht you want

SELECT DISTINCT [Fuldført kusus].[Medarb nr], Navneliste.GRAD, Navneliste.NAVN, Navneliste.[GRP/DEL]
FROM Navneliste LEFT JOIN [Fuldført kusus] ON Navneliste.[Medarb nr] = [Fuldført kusus].[Medarb nr]
WHERE Navneliste.[GRP/DEL]<>"Reserve" AND [Fuldført kusus].[Medarb nr] NOT IN (SELECT [Fuldført kusus].[Medarb nr]
FROM [Fuldført kusus] WHERE [Fuldført kusus].Kursusnavn="GME-F")
ORDER BY Navneliste.NAVN;
Avatar billede t_jaeger Praktikant
23. maj 2012 - 22:37 #8
Det var lige det jeg havde brug for.
Tak for hjælpen.