Avatar billede i-mox Nybegynder
24. maj 2012 - 10:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lukke Internet Explorer uden prompt

Hejsa,

Jeg har en asp-side, som opdaterer en database med indhold, som jeg kører via opgavestyring en gang hver 10. minut.

Men med den rate ender jeg med en masse åbne vinduer lynhurtigt, da der åbnes en ny IE hver gang scriptet kører.

Hvis jeg indsætter en window.close() i min ASP fil får jeg en advarsel. Er der nogen måde, hvor jeg kan indsætte en linje kode, der lukker vinduet UDEN advarsel, så jeg kan undgå de mange åbne vinduer?
Avatar billede Panen Nybegynder
24. maj 2012 - 11:16 #1
Der findes faktisk et lile hack i javascript til dette.

Der hvor du har din window.close() skal du lige inden indsætte
window.open('','_self','');

Så din kode vil se sådan her ud:

window.open('','_self','');
window.close();

Det vil lukke din browser uden advarsel da browseren tror vinduet er blevet åbnet fra et script.
Avatar billede i-mox Nybegynder
24. maj 2012 - 11:36 #2
Virker perfekt! Tak!