Avatar billede tifanfaya Nybegynder
24. maj 2012 - 10:38 Der er 3 kommentarer

mobil router med til udlandet i ferien

kan det virkelig passe, at det er nærmest håbløst at skaffe sig et "lokalt" simkort til at putte i sin mobile router, f ex med gyldighed et par uger eller en måned? Jeg er 3-abonnent og skal 14 dage til Frankrig i et lejet hus uden internet, og vi bliver 10 mennesker i huset, så vi ville jo nok have et vist forbrug.
Jeg har spurgt hos 3, hvor de blev nærmest ubehøvlede, hvad jeg ikke begriber - hvis de ikke allerede har denne service, synes jeg da, at ideen er så fornuftig, at den burde føres ud i livet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. maj 2012 - 11:16 #1
Det er en tjeneste, man burde kunne tjene penge på i Danmark. Men rygter siger, at man i udlandet bare skal gå ind i den nærmeste kiosk, og købe sig til et passende sim-kort. Om det så også gælder i Frankrig, ved jeg ikke.
Avatar billede thov Forsker
24. maj 2012 - 11:51 #2
Mon ikke du i Frankrig kan købe en 'startpakke' med 30 dages forbrug ?
(I Tyskland går man i Aldi og her koster sådan en €15).

I Frankrig skal du spørge efter 'La clé 3G' (Har jeg læst mig til).

Dit "3" mobilnet vil koste 20kr./Mb i udlandet, så klart nok at de bliver stramme i masken - En guldkalv slagter man da ikke.
Avatar billede tifanfaya Nybegynder
24. maj 2012 - 11:59 #3
Alle gode forslag vil naturligvis blive afprøvet, men hvis nogen derude skulle have præcis viden på området, ville det altså være at foretrække.