Avatar billede hijklm Juniormester
29. maj 2012 - 14:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lønsikring eller ej

Jeg har fået tilbudt lønsikring via det samme selskab som min a-kasse. Er blot blevet lidt i tvivl om hvorvidt der er nogle ulemper, for umiddelbart lyder det jo super.

Er i en jobtype hvor jeg relativt nemt burde kunne få et nyt job ved ledighed, så længe jeg ikke er kritisk.

Kan via lønsikring sikres 22.000 kr for samme pris som jeg betaler til a-kassen idag, hvor man normalt får 17.000 på dagpenge, samtidig med at man hives gennem det kommunale system og det vil jeg jo gerne slippe for. Godt nok kan jeg ikke gå ledig lige så længe med lønsikring, men ellers kan jeg ikke se nogle ulemper.

Nogle ulemper eller er det bare at slå til?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. maj 2012 - 15:10 #1
Jeg vil mene der er flere ting at overveje i den forbindelse. Og der giver du slet ikke nok informationer, så det er muligt at rådgive dig.

Har du et link til den lønsikring, du omtaler? De kan jo være skruet sammen på alverdens måder....

Hvis eneste forskel på A-kasse og lønsikring er ekstra 5.000,- pr. måned for samme pris, og længden af lediggang ikke er noget problem, ser det jo fornuftig ud.

Men, mon ikke der lidt flere forskelle.  :-)
Avatar billede hijklm Juniormester
29. maj 2012 - 15:30 #2
Det er lønsikring gennem Frie Funktionærer. Jeg er offentligt ansat i en forvaltning.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. maj 2012 - 16:41 #3
Mon ikke det er denne du omtaler: http://www.flexlonsikring.dk/profil1/Sider/fuld_loensikring.aspx

Du skriver, at du gerne vil undgå at hives gennem det kommunale system. Vær opmærksom på følgende:

Citat fra linket:
Genplacering
Et aktivt genplaceringsprogram bliver sat i gang med det samme, så du hurtigst muligt kommer i job igen. Det indebærer bl.a. et afklaringsforløb med en jobkonsulent inden for de første 2 uger efter opsigelsen, og at du skal være aktivt jobsøgende.

Du skal til enhver tid stå fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet i op til 37 timer pr. uge og være tilmeldt på Jobcenteret som jobsøgende.

Citat slut.

Nu er det mange år siden, jeg sidst var arbejdsløs, så jeg ved ikke hvor forskellig det fra "det kommunale system."

Jeg kan ikke råde dig i denne sag, håber der kommer en mere kyndig forbi.  :-)
Avatar billede deadman Nybegynder
29. maj 2012 - 20:33 #4
Vælger du lønsikring får du flere penge, men samtidig er der fuld fokus på at få dig i arbejde igen, så du undgår ikke "at man hives gennem det kommunale system".
Avatar billede deadman Nybegynder
04. juni 2012 - 15:24 #5
Hvad så...?
Avatar billede deadman Nybegynder
03. juli 2012 - 21:25 #6
Hallo.....?
Avatar billede hijklm Juniormester
29. august 2012 - 08:53 #7
Jeg valgte det fra pga advarslerne - send svar for lukning af spørgsmål.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2012 - 12:00 #8
Oki......