Avatar billede blankigen Nybegynder
30. maj 2012 - 14:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Erstatning af ADSL med mobil-bredbånd

Jeg går og overvejer at skifte min gamle ADSL-forbindelse ud. En gang i mellem befinder jeg mig på en anden lokation, og det er derfor godt at kunne have et par computere og internetforbindelsen med.

Pt har jeg en traditionel ADSL-forbindelse, et ADSL-modem, en router og sædvanlige kabler mellem router og computerne.

Jeg vil gerne have et mobil modem, en router som er tilkyttet til det mobile modem eller som har indbygget modemet, og jeg vil gerne fortsætte med at have kabler mellem computerne og routeren (pga sikkerhed - jeg har ikke behov for trådløs netværk).

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med hensyn til et setup af denne type. Og jeg er også interesseret i at høre nye forslag (det med kabler mellem computerene og router er vigtigt). Jeg kan se at telia tilbyder noget som ligner dette setup, som jeg tænker på.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
30. maj 2012 - 22:00 #1
Jeg ville bibeholde den eksisterende løsning og så tilkøbe noget mobilt bredbånd som du kan have på farten. Det andet giver bare ikke en ligeså stabil forbindelse.
Avatar billede blankigen Nybegynder
31. maj 2012 - 10:36 #2
Jeg har haft en erhvervs-adsl i mange år. På nær et par gange (et kabel er måske blevet gravet op...), så har den fungeret hele tiden uden problemer.

Hvor store problemer og hvor ofte er der problemer med de mobile forbindelser, hvis man befinder sig i København eller på Frederiksberg (dvs få kilometer fra Rådhuspladsen) ?
Avatar billede blankigen Nybegynder
22. juni 2012 - 12:30 #3
..