Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2012 - 22:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvordan blive klogere!

Hej alle!
Jeg har tidligere programmeret en del i VB6.0, nu vil jeg gerne lære lidt om Visual Basic 2010.
Er der nogen der har en god ide om en god Begynder bog, men vægt på begynder.
Er der nogen der har en ide om evt. et sted på nettet, hvor der var noget for en begynder.
Med venlig hilsen
Avatar billede ntholm Nybegynder
31. maj 2012 - 07:06 #2
Hej Ole
Jeg antager at du vil udvikle til asp.net

Så anskaf dig denne bog: http://www.amazon.com/Professional-ASP-NET-4-C-VB/dp/0470502207

Du kan finde tutorials på www.asp.net, www.lynda.com (lynda koster penge men er det værd!), derudover bruger jeg selv meget http://www.c-sharpcorner.com/1/131/

Hvis jeg var dig ville jeg nok sætte mig ned og lære c# delen istedet, det er altså lidt federe... ;-) bogen indeholder begge sprog.
Avatar billede ntholm Nybegynder
31. maj 2012 - 07:07 #3
hov der gik vidst lige noget c/p galt.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
31. maj 2012 - 08:50 #4
Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvad er det som gør C# federe? :S
Avatar billede ntholm Nybegynder
31. maj 2012 - 09:13 #5
- Langt de fleste ASP.NET udviklere programmerer C# idag - og dermed er der langt mere hjælp at få fra nettet.

- Stort set alle nye webteknologier til asp.net platformen bliver udviklet primært i C#.

- Syntaxen i er langt tættere på de sprog du ellers bruger til web.

- VB gør dig træt og sur.

Jeg erkender at det muligvis også skyldes en delvis personlig preference til C# fordi jeg også har haft lidt VB i skolen ;-) Men jeg synes du at de første 2 punkter er temmelig væsentlige.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
31. maj 2012 - 09:18 #6
Ja det kan du selvfølgelig have ret i ;-)
Synes nu ikke jeg er blevet træt og sur af VB endnu :-P
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2012 - 18:20 #7
Om man bedst kan lide C# eller VB.NET er jo meget smag og behag.

Der er 2-3 gange saa mange C# job ssom VB.NET jobs.

Og stort set alle uddannelser som underviser i .NET bruger C# fremfor VB.NET.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2012 - 11:12 #8
Tak for svarene.
m.v.h.
Ole
Avatar billede nuser43 Praktikant
21. august 2012 - 16:03 #9
Findes der noget dansk hjælp til nogen af de programeringssprog??
Så spørger jeg måske dumt, men jeg ved ikke hvad . NET er??
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2012 - 16:08 #10
Lidt. Men programmering kraever engelsk.

http://en.wikipedia.org/wiki/.net_framework
Avatar billede nuser43 Praktikant
21. august 2012 - 16:18 #11
Ok og øv for mit engelsk er ikke så godt så hvis der var et programeringssprog hvor der var noget dansk vejledning ville det hjælpe meget
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2012 - 21:06 #12
for de mest brugte sprog er der ofte lidt paa dansk
Avatar billede nuser43 Praktikant
21. august 2012 - 22:06 #13
hvilket programmeringssprog vil du anbefale??
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2012 - 03:18 #14
Hvis eneste kriterie er materiale paa dansk: Java
Avatar billede nuser43 Praktikant
22. august 2012 - 07:27 #15
Kan man programere alle typer programmer med java??
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2012 - 04:43 #16
Nej.

Men naesten.
Avatar billede nuser43 Praktikant
23. august 2012 - 07:01 #17
Hvilke typer prg kan man ikke lave i Java??
Er det forholdsvis let at programerer i ??
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2012 - 15:14 #18
iPhone apps, Windows Phone apps, device drivers, operativ system kerner, real time apps
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2012 - 15:14 #19
relativt nemt
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2012 - 15:14 #20
eksempel paa dansk Java materiale:

http://javabog.dk/