Avatar billede Helmaxen Nybegynder
31. maj 2012 - 06:37 Der er 1 løsning

Endre sortering i utforskeren.

Hei alle. Jeg skal prøve å forklare problemet så godt som mulig, og håper det blir forståelig.

Jeg har to pc'er med Win 7, en Home Premium og en Ultimate. Begge har det samme "problem". I utforskeren, når jeg klikker på mappene, vises det i mange mapper ikoner ved filene, altså miniatyrbilder av innholdet. Imidlertid vil jeg gjerne ha filene vist i liste, og da gjør jeg det ved å høyreklikke, peke på Vis, deretter Liste.

I min gamle Xp, kunne jeg enkelt ordne det i samtlige mapper ved at jeg i utforskeren valgte Verktøy, Mappealternativer, arkfane vis, og der trykke på Bruk på mapper. Da får jeg beskjeden "Vil du at alle mapper av denne typen skal få samme visningsinnstillinger som denne mappen?", og den svarer jeg "Ja" på, og deretter vises alle filer under hverandre.
Dette kan jeg også gjøre i Win7, men allikevel finner jeg flere mapper hvor det fremdeles er ikoner istedetfor liste.
Håper dette ble forståelig, og lurer derfor på om noen vet hva som kan gjøres for å få listevisning permanent påslått i alle mapper.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
25. juli 2012 - 15:50 #1
Har glemt denne tråd og ingen har kommentert i den heller, så da får jeg opplyse om at jeg selv har funnet løsningen: Man må, i Win7, gjøre samme fremgangsmåte på flere filtyper, i stedet for som i Xp hvor dette skjer automatisk for alle filtyper.