Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
04. juni 2012 - 12:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kommentarer skal stå et bestemt sted

Jeg har et ark, hvor jeg til enkelte celler har tilknyttet en kommentar.

Kommentaren er skjult, men vises hvis man bevæger musen henover den.

Jeg ønsker at kommentaren skal stå et bestemt sted i forhold til cellen.
Jeg har prøvet:
at gøre kommentar synlig, for derefter at flytte kommentaren og derefter gøre den usynlig igen.

Men når man så bevæger henover musen - så står den samme sted igen som før. WHY? og hvordan får jeg flyttet kommentaren til at stå der hvor jeg vil have den?
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
05. juni 2012 - 15:19 #1
Hej Kenny,

Jeg bekendt med dit problem, at kommentarer pludselig står forskellige steder - specielt hvis man gruppere områder.

Jeg plejer, at anvende "Input message" under Data Validation i stedet for kommentarer. Det er flottere i layout og jeg har ikke erfaret at boxen flytter sig.

mvh
Anders
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
05. juni 2012 - 18:00 #2
Lige i øjet.
Gentag lige det som SVAR, så får du dine point. :-)
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
05. juni 2012 - 18:07 #3
... og dog nej. Feltet man kan skrive i er alt for småt, så det kan ikke løse mit problem.
Det kunne løse mit problem, hvis ikke at message-inputboxen var alt for lille.
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
06. juni 2012 - 09:10 #4
OK helt i orden. Hvad så med en textbox, hvor du laver en SelectionChange i VBA?

mvh
Anders
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
06. juni 2012 - 12:18 #5
VBA er desværre heller ikke en mulighed grundet begrænsninger i rettigheder på netværket.
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
07. juni 2012 - 12:51 #6
OK, så tror jeg ikke, at jeg kan hjælpe dig.
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
08. august 2012 - 15:28 #7
Der findes ingen direkte løsning på dette problem uden programmering!