Avatar billede RastaFarlig Nybegynder
07. juni 2012 - 11:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navision C5 3.0 - Husk loginoplysninger

Hej.

Jeg har en kunde der er vanedyr, efter jeg har opsat en ny computer med Windows 7 for ham, spørger C5 nu om login når jeg åbner programmet.

Det er Navision C5 3.0

Jeg logge bare ind med Supervisor - og det virker fint.
Men kan jeg få den til at huske login oplysninger?
Min kunde har aldrig logget ind med noget siger han.

En anden ting, den nævner en fejl om kompatibilitets problemer når jeg åbner programmet. Jeg er godt klar over at programmet er designet til XP, men jeg har læst at det sagtens kunne køre på WIN7.. Kan jeg deaktivere den fejl, det er sådan nogle småting der forvirrer min kunde mere end nødvendigt :D

Håber I kan hjælpe..

Rasmus
Avatar billede up2nogood Nybegynder
07. juni 2012 - 12:17 #1
Hej Rasmus,

Du skriver følgende på hans genvej:
C5w32.exe -U<Brugernavn>

Du kan finde ud af hvilken bruger han brugte (hvis anden end supervisor), ved at kigge i C5/Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/Brugere og Grupper
er der oprettet en anden bruger end Supervisor her, så er det den der skal stå i brugernavn. Er der ikke oprettet andre, så skriver du blot Supervisor som brugernavn.

Omkring Win7 advarsel, så har jeg ikke hørt om en mulighed for at deaktivere advarslen.
Måske ved at køre i kompatibilitet mode, eller ved at benytte virtual XP mode, som findes til nogle Win 7 versioner.

Mvh
Mads W
Avatar billede RastaFarlig Nybegynder
07. juni 2012 - 12:40 #2
Tak for hjælpen.. det virkede..
Og hvordan giver jeg dig så point?

Fik dog ikke fejlmeddelelsen væk, nogle der har yderligere bud på dette?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
07. juni 2012 - 13:12 #3
Her kommer et svar, som du kaster point efter mig på :)
God dag.