Avatar billede jakobljensen Nybegynder
07. juni 2012 - 13:16 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Flytning af domæne??

Hejsa,

Jeg har et www.domæne.dk som jeg skal have flyttet fra en udbyder til en anden, mit spørgsmål er om flytningen har nogen som helst indflydelse på min exchange mail?

Mvh
Jakob
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. juni 2012 - 13:28 #1
Hvis din exchange mail ligger hos en anden udbyder end den du flytter fra har det ikke nogen indflydelse medmindre i laver en redelegering af domænet, så skal du sikre dig, at der oprettes en DNS der peger på din exchange mail server
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
07. juni 2012 - 13:47 #2
Takker for svaret:-)

Jeg har egen exchange server internt i huset, domæne/webhotel hos en udbyder som samtidig styrer mx records på deres dns server. Vil det sige at når jeg flytter mit domæne over til en anden udbyder at jeg så skal opsætte nye mx records hos den nye udbyder!?
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. juni 2012 - 14:02 #3
Det er korrekt.

Du skal sørger for at have oprettet MX inden du flytter domænet hen til din egen server, så vil du ikke blive påvirket på maildelen.
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
07. juni 2012 - 14:21 #4
Jeg takker for hjæpen:-)
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
07. juni 2012 - 14:21 #5
.