Avatar billede erlandsen Seniormester
10. juni 2012 - 08:12 Der er 8 kommentarer

tilknyt konto til leverandører

er det muligt at tilknytte konti til sine leverandører så man ikke hver gang man skal lave en købsfaktura vælge konto?
Avatar billede blacks Mester
11. juni 2012 - 13:10 #1
Er det finanskonti du tænker på? Så kan du gøre det enten på debitor grupper eller lager grupper.
Avatar billede erlandsen Seniormester
11. juni 2012 - 16:47 #2
ikke forstået?
jeg troede at man knyttede sine debitor grupper til debitorer???
de grupper jeg kan se under lager hedder varegrupper når man åbner den - så det er heller ikke den.

jeg kan se at der er noget der kreditorgrupper - men det ser ud til at vedr. moms, rabat, gebyrer og bank?
Avatar billede blacks Mester
12. juni 2012 - 10:22 #3
På debitorgrupper, kan du sætte finanskoto på så de der er tilknyttet den gruppe, ved varesalg kommer fianskont på omsætning, evt. lager træk og debitor samlekonto. Der for uden kan man udvige konteringe så der differenceres på varegrupper.
Avatar billede erlandsen Seniormester
13. juni 2012 - 00:04 #4
når jeg får min benzin regning - skal jeg hver gang ind og vælge omkostningen for benzin

når jeg får min husleje regning - skal jeg hver gang ind og vælge omkostningen for husleje

osv...

og det har ikke noget med min omsætning at gøre...

så regninger fra statoil vil jeg gerne have på benzin kontoen - uden at skulle skrive det hver gang, osv.
Avatar billede blacks Mester
13. juni 2012 - 09:37 #5
Ja det skal du, du laver dette i Finans Kassekladen og her skal du have en konto og en modkonto.
Avatar billede erlandsen Seniormester
13. juni 2012 - 13:14 #6
jeg laver det som en købsfaktura og registrerer derved indkøb på mine leverandører - ikke i Finans - men i Kreditor
Avatar billede dpd Nybegynder
19. juni 2012 - 18:31 #7
Det du spørger om er vist nok ikke muligt med en standard c5 version.

Det kræver lidt kode og licens til "Basisudvikling" + 2 form tilretninger.

Feltet som oprettes i KreKart bør kunne inndeholde flere forslag til finanskonti og ved køb via købsfaktura eller via kassekladden vises som rullegardin.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
23. juni 2012 - 14:58 #8
Det lyder til du blot skal have oprette nogle varer som ydelser. Disse varer kan du sætte i forskellige grupper, så omkostning ryger på benzin, telefon etc.
Alternativt kan gøre dette med dine kreditorer og så sætte dem i forskellige kreditorgrupper. Så vil gruppen styre kontoen som du ellers taster på indkøbslinjen.