Avatar billede montago Praktikant
13. juni 2012 - 11:17 Der er 4 kommentarer

Blokkere reklamer med DNS Server

Jeg kunne godt tænke mig at blokkere reklamer på hjemmesider ved hjælp af Windows 2008 R2 DNS Serveren.

Dette giver en fordel for VPN klienter, såvel som LAN computere som benytter DNS Serveren.

1. er det en god ide at bruge DNS serveren til sådanne tjenester ?

2. Findes der løsninger som blokkere reklamer direkte i DNS Serveren eller tilføjer adresser/domæner til reklameservere i DNS'en ?

3. Hvordan kan jeg selv blokkere for reklame-servere i DNS serveren ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. juni 2012 - 11:33 #1
1. det er så vidt jeg ved den nemmeste og simpleste måde at gøre det ens for alle computere i hele netværket.

2. pas

3. du skriver bare de domæner ind du vil blokere og så sender du dem til et default website på r2DNS serveren .. Så svarer dit lokale website i stedet for reklame udbyderen.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. juni 2012 - 13:05 #2
der findes flere forslag til at benytte windows host fil for at sende DNS fra diverse annonce udbyderes hostnames til egen lokale ip på google og sikkert også lister over danske og udenlandske domæner man bør kaste i.

Alternativt en browser der har en ad-blocker, som firefox.

Det sætter jeg nok også snart på hvis jeg bliver ved med at få de skide popups her på exp.dk, ca 1-2 hver gang man besøger forsiden.. Det har jeg aldrig set nogen tillade sig før.
Avatar billede montago Praktikant
13. juni 2012 - 13:15 #3
Jokke: Jeg bruger Stylish til Chrome, hvor reklamerne er fjernet for Eksperten.dk, EDBpriser og Newz.dk hvor det bliver meget pænere end en masse tomme felter.

grunden til jeg vil bruge DNS Serveren er fordi min iPhone ikke har mulighed for adblocker osv. Her vil det give mere mening at logge på VPN og bruge DNS serveren til at blokkere reklamer. (Alternativt kan jeg dog installere en anden browser, men det er bøvlet og ikke altid ligeså god som Safari.)

TheRealYoda: Er der nogen smart måde at smide 100vis af DNS records ind i DNS serveren ?
Avatar billede montago Praktikant
13. juni 2012 - 13:16 #4
TheRealYoda: Jeg tænker især på en måde hvormed det er nemt at overskue bagefter + nemt at indsætte dem + tage backup af dem