Avatar billede ullum Praktikant
13. juni 2012 - 17:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Buffalo Linkstation LS-CHL91A

Hej
Jeg har fået denne sat op som ftp server, idet der er en del filer som jeg gerne vil tilgå udefra.
Dvs, den sidder på mit hjemmenetværk, og gennem routeren får jeg så forbindelse fra en anden pc. Her bruger jeg enten Totalcommander eller filezilla.
Men desværre er jeg på begge programmer begrænset ved at jeg ikke kan hente filer med æ, ø, eller å i filnavnet.
Flere har gættet på at min nas ikke understøtter unicode, men hvad siger i? Er der en indstilling i de eksterne programmer jeg har overset, eller er der noget helt andet?
Kan jeg gøre det på en anden måde?
pft
Avatar billede ullum Praktikant
18. juni 2012 - 17:48 #1
Nå, jeg er kommet lidt videre.
Hvis jeg via total commander via mit hjemmenetværk tilgår nas harddisken direkte er der ingen problemer.
Men hvis jeg fra samme pc tilgår den udefra opstår problemet.
Som jeg ser det med min ringe viden ser det ud til at vejen igennem routeren er afgørende, eller hvad?
Avatar billede ullum Praktikant
18. juni 2012 - 18:27 #2
igen lidt.
Hvis jeg i Total commander beder den om at køre UTF-8 vises filerne korrekt. Jeg får bare stadig en fejlmelding når de skal hentes.
Prøvede med google chrome, den kan, selvom tegnene vises forkert,og filnavnet ændres.
Avatar billede ullum Praktikant
28. juni 2012 - 09:48 #3
omdøbte mine filer