Avatar billede LarsLj Novice
14. juni 2012 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Størrelsen på en retangulær markering

Hej

Jeg har et billede i Photoshop. Jeg laver en retangulær markering med værktøjet til retangulær markering.

Findes der en metode til, at jeg kan se den præcise størrelse af min markering i pixels.

På forhånd tak for eventuelle svar

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede Freebooter Nybegynder
14. juni 2012 - 14:41 #1
Hej Lars
I Photoshop CS6 skal du blot skifte linealenheden ud fra cm til pixels (højreklik på linealen i siden af billedet).
Når du laver en firkantet markering, vises der et lille vindue med størrelsesinfo lige ved din curser.
Når nu du spørger, tænker jeg at du nok sidder med en ældre version af Photoshop.
I Photoshop CS5 (og ældre) kan du ikke se info om størrelsen når du tegner firkanten.

Vh Brian
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2012 - 17:01 #2
Du kan bruge info vinduet
vælg Window - info eller tryk F8
Her kan du i menuen øverst i højre hjørne vælge at se infoen i pixels.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2012 - 17:02 #3
Det vil sige, du vælger Panel options og så vælger du hvad du vil se i din infopalette.
Avatar billede LarsLj Novice
18. juni 2012 - 16:10 #4
Hej Begge

Det virker præcis, som det skal. Tak for hjælpen!
Avatar billede LarsLj Novice
18. juni 2012 - 16:11 #5
Hej Hov-sa

Kan du ikke sende et SVAR i stedet for en KOMMENTAR. Så kan jeg nemlig tildele dig dine velfortjente point!
Vh
Lars
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 21:03 #6
Super du fik det til at virke