Avatar billede JOLarsen Nybegynder
15. juni 2012 - 04:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar, WiFi "døde" efter 4 timer

Hej.
Jeg har lige købt en ASUS N53SM S1092V. Men efter jeg ca. har brugt den i fire timer stoppede mit trådløse internet med at virke. Det skete da computeren gik i sleep mode, og da den startede op kunne jeg ikke komme på trådløs.
Fejlfinding siger det er routeren det er galt med, men finder ikke eneste trådløs forbindelse, og plejer altid at kunne finde omkring 10 stykker fra min lejlighed, så det er ikke den det er galt med.
Og det er ikke en eller anden knap jeg har slået fra!
Har forsøgt at slette og geninstallere, og det er den nyeste driver som er installeret.
Mit netværkskort er en Atheros AR9002WB-1NG. Har prøvet at søge lidt rundt, har fundet flere der har problemer med dette kort, men har ikke fundet noget endegyldigt svar.
Håber der er nogen som kan hjælpe.

Mvh
Jesper Larsen
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juni 2012 - 09:41 #1
Brug din garanti.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2012 - 09:52 #2
luk maskinen helt ned (ikke dvale), og start igen.
og ret i strømstyring, så windows ikke lukker for strøm til netkortet for at spare strøm.
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
15. juni 2012 - 12:32 #3
Havde i forvejen prøvet at både genstarte den flere gange, og slået det der strømbesparende fra.
15. juni 2012 - 18:02 #4
Psssst: Jeg tror nu mere på at der er tale om den der "knap" til at aktive/deaktivere WLAN ...
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
15. juni 2012 - 19:28 #5
#4: Pssst. Se hvad jeg skriver
Avatar billede dompap Novice
31. juli 2012 - 16:34 #6
Hej JOLarsen.

Er ved at købe tilsvarende pc/model.

Har du fået løst prob. ? (og i givet fald hvordan).

Har selv for nylig været ude for lignende problem, men uden det lykkedes mig at løse problemet (kom sporadisk på nettet, men blev hele tiden koblet af, selvom hele "stien" til nettet blev vist korrekt og der ikke var tegn på, at jeg ikke skulle være på nettet).

M.v.h.

Dompap
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
14. august 2012 - 13:42 #7
Sendte PCen ind til forhandleren, som skiftede WLAN kortet. Derefter har den virket fint.
Det var dog utrolig at det skulle tage 28 dage for at skiftet et WLAN kort, så var ikke helt tilfreds med servicen fra Merlins side.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. august 2012 - 13:55 #8
28 dage er nu meget normalt. De reparerer den formodentlig ikke selv, men sender den til en "ASUS-reparatør".
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
29. august 2013 - 11:20 #9
Undskyld for den sene lukning