Avatar billede Migomore Novice
15. juni 2012 - 19:41 Der er 4 kommentarer

Installering af OS problem

Jeg vil formattere min pc. Jeg har 3 HD. Der var gået ged i det hele fordi systemdisken var ved at stå af. Efter en masse rod fik jeg instal. XP men jeg kunne ikke ændre navnet på HD så XP blev instal. på drev G:
Nu virkede det nogenlunde. Jeg havde efterfølgende fået slettet og formatteret den gamle C:, som så hedder F:. Jeg vil så bruge det drev som lager, men noget går galt da jeg aktiverer drevet igen. Nu er drevet hvor jeg har XP pludselig omdøbt til C:, det oprindelige C: hedder stadig F:, og den tredie HD (lager) hedder stadig D:.
Men jeg kan ikke starte C: og må starte fra cd. Da jeg så vil reparere C: fortæller den mig at programmet skal bruge nogle systemfiler fra F: (altså det gamle C:).
Status er nu at XP er instal. på F:(det oprindelige C: som er ved at stå af) og på det nuværende C: vil XP ikke installere.
Jeg vil nu bruge Killdisk til at for en gang for alle at slette F: som alligevel er ved at stå af. Men killdisk kan ikke slette drevet. `kill` og `wipe` er transparante når jeg markere drevet. Desuden fortæller killdisk mig at F: er et systemdrev og at lagerdrevet D: er et Àpplication Startup drive`, hvorimod der intet står ved mit nuværende C:.
Jeg prøver så at tage F: fysisk ud af PCen, og starte fra cd. Men så kommer der bare en tekst hvor der står NTLDR mangler Tryk ctrl/alt/delete for at genstarte.

Hvad skal jeg gøre nu ????

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede richardjensen Seniormester
15. juni 2012 - 20:30 #1
Noget får mig til at tro,at dit D-drev er reserveret til det man i nogle tilfælde får på en CD (RECOVERY).
Ved du at KILLDISK skal være på fx en diskette ell. CD ,-og at der skal bootes defra. - altså at dine harddiske først kommer i spil,når computeren ER BOOTET op ?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2012 - 21:29 #2
Pas nu på med Killdisk ellers sletter den alle diske. Så hvis du vil bruge den, så hav kun 1 harddisk i.
Men du behøver formodenlig ikke Killdisk. Du kan boote op på den disk du vil have XP på, gå ind under Install og slet alle partitioner. Opret derefter en partition kun til XP - de andre partitioner kan du oprette senere i windows.
Avatar billede richardjensen Seniormester
16. juni 2012 - 17:02 #3
Hvis du booter fra en KILLDISK-diskette/CD kommer dine harddiske kun  spil efter dit valg.
Du kan gennemse/ slette,efter ønske, og jeg har aldrig oplevet,at KILDISK har forsøgt selvtægt.
Hvis du benytter den metode, #2 forslag, får du et resultat, som SER UD TIL at have renset op, - men det er kun FAT'en der er slettet, øvrige data (vira ?) ligger stadig, - bare til overskrivning.( Kan stadig ses med KILLDISK )
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 20:49 #4
Jeg hopper af tråden.