Avatar billede weblance Nybegynder
16. juni 2012 - 21:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre et textfield når der bliver tastet i et andet - hvordan?

Jeg har en lille formular, hvor der skal indtastes et tal i et felt nr. 1, og et andet tal i felt nr. 2. Jeg kunne godt tænke mig at lave det sådan, at når der indtastes et tal i felt nr. 1, så skal værdien i felt nr. 2 ændres til "felt 1 / 200".

Det er sikkert super nemt, men jegu er total grøn når det kommer til JS, så jeg ligger nu på mine grædende knæ og beder jer eksperter om hjælp :)

/Carl
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. juni 2012 - 14:44 #1
grundlæggende se den sådan ud
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
    <title></title>
    <style type="text/css">
    </style>
    <script type="text/javascript">
    function div200(elm){
        document.getElementById("felt2").value=elm.value / 200;
    }
    </script>
</head>
<body>
<input id="felt1" type="text" onblur="div200(this)"/>
<input id="felt2" type="text" />
</body>
</html>

men du bør selvføgelig validere dit input felt (felt1), for lovlige værdier.
må det indeholde kommatal ??
må det indeholde heltal ??
hvad skal der ske hvis der kommer andet end lovlige værdier ind ??

prøv at google js isnumber
functioner du kan kigge på er
IsNumeric
parseInt
parseFloat
Avatar billede weblance Nybegynder
13. november 2013 - 22:33 #2
Smid lige et svar så jeg kan få lukket :)
Avatar billede weblance Nybegynder
18. november 2013 - 22:32 #3
Lukker.