Avatar billede Kasniedk Nybegynder
18. juni 2012 - 20:28 Der er 4 kommentarer

Hastighed på Ethernet, Indstilling i router og enheders netværk ??

Hejsa.

Jeg har en Asus RT-N56U, i den sidder 2 Lan kabler.. til stationær og NAS. Begge understøtter 1000 mbit (eller 1Gbit om man vil). Jeg har 6.cat kabler i begge maskiner. Alle netværks indstillinger står som default, altså som fabrikken indstillede dem. Der er så kommet sikkerhed på.. bare for en sikkerhedsskyld ;)

Hastigheden mellem mine maskiner ligger på nu 300 kb/s, og den plejer at ligge på 80 mb/s.

Routerens MTU er på 1500 (Max), NAS og stationær kan komme helt op på 9000 MTU.. Men har de 9000 overhovedet nogen betydning når trafikken alligevel skal igennem routeren?

Er der nogen indstillinger, som man kan pille ved som kan gøre ethernettet hurtigere?

På forhånd tak.. :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. juni 2012 - 21:12 #1
Routeren vil begrænse MTU'en, så ingen grund til at ændre det.
Den største flaskehals i sådanne systemer lader faktisk til at være harddiskene i de forskellige enheder.
Avatar billede Kasniedk Nybegynder
18. juni 2012 - 21:20 #2
Mine harddiske er SSD..Og alle kører sata3, men det burde vel ikke ændre hastigheden fra 80mb/s til 300 kb/s med selvsamme diske.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. juni 2012 - 22:07 #3
Korrekt, hvis dine harddiske er SSD i både computer og NAS, så burde det ikke være flaskehalsen, men så er det typisk CPU'en i NAS, der halter bagefter.
Avatar billede Kasniedk Nybegynder
19. juni 2012 - 07:30 #4
Den fejler intet. Nogen der har råd omkring indstilling på netkort og router?